Ronioci koji tragaju po trupu luksuzne jahte, koja je potonula kod Sicilije, našli su danas tela pet putnika i nastaviće potragu za još jednom osobom koja se vodi kao nestala.

Pitanja se množe oko toga zašto je ta super jahta potonula tako brzo, kada je jedrilica koja je bila blizu ostala uglavnom netaknuta u oluji.

Spasilački timovi doneli su danas četiri tela do luke u Portičelu. Salvatore Kočina, šef sicilijanske agencije za civilnu zaštitu rekao je kasnije da je pronađeno i peto telo, a ronioci će pokušati da ga izvuku sutra kada će nastaviti za potragom za šestom osobom.

gaga01-epa-vigili-del-fuoco-handout.jpg
EPA Vigili Del Fuoco 

To ukazuje da je operacija potrage u trupu broda, koji se nalazi na morskom dnu na dubini od 50 metara, zapravo operacija izvlačenja stradalih a ne spasavanja, obzirom na to da u tri dana potrage nije bilo znakova života, rekli su pomorski stručnjaci."Bajesijan" luksuzna jahta dugačka 56 metara pod britanskom zastavom, bila je usidrena nadomak obale Pontičela. U ponedeljak oko četiri sata ujutro, a dok su svi spavali, brod je udarila "morska pijavica" - tornado kakav se dešava iznad mora pri nagloj promeni vremena posle jake vrućine.

Petnaest od 22 putnika i posade jedrilice je uspelo da se posle brodoloma ukrca u čamac za spasavanje, a potom ih je spasila posada obližnje jedrilice.

Jedno telo je izvučeno u ponedeljak, telo kuvara broda Rekalda Tomasa iz Antigve.

Među nestalim se vode britanski tehnološki magant Majk Linč, njegova 18-ogodišnja ćerka i saradnici koji su ga uspešno branili na nedavnom suđenju u Americi po optužbama za proneveru.

mike.jpg
Shutterstock, EN GURR / AFP / Profimedia, Peter Seyfferth finephotoart.org / imago stock&people / Profimedia 

Britanski mediji javljaju da su među izvučenim telima i Linč i njegova ćerka, prenosi Bi-Bi-Si (BBC). Nejasno je šta je izazvalo da super jahta, izgrađena 2008. godine u italijanskom brodogradilištu Perini Navi tako brzo potone, kada je obližnja jedrilica uglavnom ostala neoštećena i uspela da spase sve koji su bili u njoj.

Da li je samo morska pijavica koja je prevrnula brod omogućila da voda uđe kroz otvore, da li se radi o položaju kobilice koja je na velikom brodu kao što je ovaj mogla možda da se uvuče, da se omogući ulazak u plitke luke.

Jedan stručnjak je rekao je ukoliko bi izvučena kobilica smanjila stabilnost broda, zbog čega bi bilo lakše da se prevrne.

Jahte kao što je Bajesian moraju da imaju komore koje su vodootporne, i koje su tako dizajnirane da spreče brzo, katastrofalno potapanje čak i kad se neki delovi napune vodom.

Italijanska obalska straža i ronioci nastavljaju podvodnu potragu pod opasnim uslovima. Zbog dubine na kojoj se brod nalazi, što zahteva posebne bezbednosne mere, ronioci koji rade u timovima mogu da provedu najviše 12 minuta u potrazi.

Pored kratkog vremena ronioci rade u jako uskim prostorima, sa krhotinama koje plutaju oko njih, sa ograničenom vidljivošću i bocama kiseonika na leđima.

Član italijanske obalske straže kaže da su ojačali ronilačke timove i da koriste podvodne robote na daljinsko upravljanje, koji mogu da ostanu pod vodom šest do sedam sati i da snime ono što ih okružuje.