Dok je u Francuskoj italijanski specijalitet smanjen sa 32 na 31,3 cm, a cena mu porasla, industrija kozmetike cveta

BRISEL - Stezanje kaiša ne važi za šminku.
Ekonomska kriza, pored otpuštanja radnika i smanjenja potrošnje, ima i neke neočekivane posledice. Prema jednom istraživanju, u nekim zemljama smanjena je gramaža hrane, a cena je porasla, dok u drugima nisu isplaćivani pobednici TV kvizova. Međutim, interesantno je to da je potrošnja karmina povećana, te kozmetičke kompanije beleže porast prihoda.

U Francuskoj su, na primer, pice postale manje. Za godinu dana prečnik srednje pice smanjen je sa 32 na 31,3 centimetra, dok je cena povišena sa 9,7 evra u 2012. na 10,4 evra 2013. U Miluzu, na severu zemlje, voda u svim bazenima u gradu od ove godine će biti hladnija za jedan stepen, čime će se uštedeti 240.000 evra, a biće viša i cena ulaznica za zoo-vrt. Španci, pobednici tamošnje verzije kviza „Slagalica“, nisu dobili novčane nagrade od 400 do 8.000 evra od juna 2011. jer je producentska kuća bankrotirala.

Anketa je ukazala i na postojanje „efekta karmina“. Naime u doba krize, bilo da je reč o 1930. ili 2008, primećeno je da se žene napadnije šminkaju da bi privukle bogate muškarce. I dok preduzeća otpuštaju radnike, kompanije za proizvodnju kozmetičkih preparata beleže porast proizvodnje.