Oni koji ne mogu da podnesu ekstremnu žeđ mogu da popiju onoliko vode da je utole, tumači veliki ajatolah Asadolah Bajat Zanđani, koji je izazvao oštar odgovor velikog ajatolaha Nasera Makarema Širazija

TEHERAN - Tumačenje višeg iranskog sveštenika da muslimani mogu da utole "ekstremnu žeđ" tokom slavljenja svetog meseca Ramazana izazvalo je debatu među sveštenstvom te islamske republike, javio je danas Frans pres, pozivajući se na iranske medije.
"Oni koji ne mogu da podnesu ekstremnu žeđ, mogu da popiju onoliko vode da je utole. To neće prekinuti njihov post", naveo je veliki ajatolah Asadolah Bajat Zanđani, koji je smatra bliskim reformatorima.

Njegovo tumačenje je, međutim, ubrzo bilo izloženo napadu velikog ajatolaha Nasera Makarema Širazija, koji je odbacio mogućnost "posta i pijenja u isto vreme" i ponovio da bilo kakav prekid posta mora biti nadoknađen postom nekog drugog dana u godini.
Mediji se pozivaju i na interpretacije vrhovnog verskog lidera Alija Hamneija i velikog ajatolaha Alija Sistanija, po kojima "stanje slabosti ili žeđi ne zaslužuje prekid posta".

Ipak, Zanđani - čije je sedište u svetom gradu Komu, smatra da islam omogućuje neke pauze u postu. Prema njegovom mišljenju, to može da zavisi od "odgovarajućih klimatskih i geografskih uslova", budući da u nekim zemljama - poput Irana, ramazanski post može da traje leti do 16 sati.

Na svojoj internet stranici taj sveštenik je naveo da oni koji se razbole kada poste ili kada post pogoršava njihovu postojeću bolest, kao i radnici koji rade teško, mogu da piju vodu ukoliko to omogućava njihov opstanak. Zanđani dodaje da u tom slučaju ne mora da se "nadoknađuje" post nekog drugog dana.
"Imam Sadik (šesti šitski imam) rekao je da ljudi mogu da piju ukoliko će to spasiti njihov život", izneo je argument Zanđani.
AFP podseća da se tokom Ramazana muslimani uzdržavaju od hrane, pića, cigareta i seksualnih odnosa između izlaska i zalaska Sunca.