Bez obzira na brojna protivljenja, Evropska komisija je 29. po lokalnom vremenu ipak saopštila da će uvesti konačne kompenzacione carine na električna vozila koja se uvoze iz Kine, na pet godina, počevši od 31. oktobra.

U vezi sa ovim rezultatom, Kina je jasno stavila do znanja da se s njim ne slaže niti prihvata, i podnela je tužbu u okviru mehanizma za rešavanje sporova STO.

Zašto se Kina ne slaže i ne prihvata? Zbog toga što su različite prakse evropske strane nerazumne i nezakonite i zapravo praktikuju nelojalnu konkurenciju dok se pozivaju na lojalnu, te se upuštaju u trgovinski protekcionizam. Ovo ponašanje ne samo da će oštetiti saradnju u oblastima industrijskih lanaca i lanaca snabdevanja, već će i naterati evropske potrošače da troše više novca. Također će otrovati investiciono okruženje EU i povući proces zelene transformacije. To je tipičan potez koji šteti i njima i drugima.

U pregovorima sa evropskom stranom, Kineska privredna komora za mašine i elektroniku bila je jedini kineski industrijski pregovarač, a Ši Jonghong, potpredsednik ove organizacije, učestvovao je u celom pregovoru. Nakon što je objavljena konačna odluka EU, on je rekao da evropska istraga nema dovoljno dokaza kao ni legitimitet. Službenici EU su tokom pregovaračkog procesa smatrali da su neka pitanja prihvatljiva, ali su brzo priznali da su bili pod velikim političkim pritiskom i da nisu mogli pokazati iskrenost u rešavanju problema.

Ekonomija i trgovina su prvobitno bile oblasti u kojima je bilo najlakše formirati konsenzus unutar EU, ali su se sada pojavile velike razlike što će pojačati podele u Evropi i takođe će negativno uticati na budući razvoj EU.

Kineska medijska grupa