Slušaj vest

Stručnjaci za vazduhoplovstvo smatraju da bi odgovorne osobe aerodroma u Južnoj Koreji trebalo da se suoče sa ozbiljnim posledicama, zbog nesreće u kojoj je preminulo 179 ljudi, nakon što je u nedelju avion Boing 737-800 udario u betonski zid.

Radilo se o letu kompanije Jeju Air 7C2216, koji je dolazio iz tajlandskog glavnog grada Bangkoka sa 175 putnika i šest članova posade, od kojih je nesreću preživelo dvoje.

Stravična avionska nesreća dogodila se u južnoj Koreji, poginulo je 179 ljudi Foto: EPA/YONHAP

David Learmount, vodeći stručnjak za vazdušnu bezbednost, rekao je za Sky News da je sudar sa zidom, koji je podupirao sistem za navođenje na kraju piste, bio "odlučujući trenutak" nesreće.

- Ne samo da nema opravdanja za njegovo postojanje, mislim da je to na granici kriminala - rekao im je Learmount.

Svedoci kažu da su videli veliki broj ptica oko piste neposredno pre nesreće, dok je kontrolni toranj takođe upozorio pilota na mogućnost sudara s pticama. Minut kasnije, avion je poslao signal za pomoć.

Kad je avion sleteo iz drugog pokušaja u 9.03 sati ujutru, mehanizam za sletanje nije bio aktiviran. Stručnjak veruje da su putnici imali dobre izglede za preživljavanje kad je pilot uspeo da sleti uprkos velikoj brzini.

Eksplodirao avion na pisti u Seulu Foto: EPA/YONHAP, EPA/Han Myunggu

- On ga je lepo spustio na tlo s obzirom na okolnosti, kretali su se jako brzo, ali avion je još uvek bio netaknut dok je klizio pistom. Takva vrsta strukture ne bi trebala biti tamo, to je grozno - dodaje Learmount.

Kad je stigao do kraja piste i udario u zid, avion je u sekundi bio uništen. Međunarodni aerodrom Muan otvorena je 2007. godine i postao je regionalno središte na jugu zemlje.

Njim upravlja državna Korea Airports Corporation.

Satelitske karte pokazuju da je betonska konstrukcija godinama stajala na južnom kraju piste. Podupire sistem za sletanje koji pomaže pilotima da slete tokom noći ili loše vidljivosti. U većini ostalih aerodroma, takvi sistemi su postavljeni na sklopive strukture.

Learmount veruje da bi bez betonskog zida avion udario u ogradu, preleteo put i zaustavio se na susednom polju.

- Bilo je dovoljno prostora da avion uspori, zaustavi se. Mislim da bi svi bili živi... piloti bi možda pretrpeli neku štetu prolazeći kroz zaštitnu ogradu, ali čak verujem da su mogli preživeti - kaže stručnjak za Sky News.

Drugi stručnjak za vazduhoplovstvo, Seli Getin, rekla je da deli zabrinutost oko lokacije zida, ali ne misli da bi svi preživeli.

Objašnjava kako se činilo da avion održava brzinu, stoga da je i bilo više mesta na kraju piste, veruje da bi nesreća svejedno završila "katastrofalno".

Zamenik državnog ministra prometa Ju Jong-van rekao je da dužina piste nije doprinela nesreći, dodajući da su betonski zidovi izgrađeni prema industrijskim standardima.

Kurir.rs/Jutarnji list/Preneo: D. P.