"PILOT JE DONEO KOBNU ODLUKU" Dve avionske nesreće zavile svet u crno, pilot otkriva da li je bezbedno leteti: Ovo je moglo da spasi živote
"Avion je imao dovoljno goriva da ode na alternativni aerodrom na kom je mogao mnogo bezbednije da sleti"
Nedelju uoči Nove godine obeležile su dve velike avionske nesreće, koje su se dogodile u Južnoj Koreji i Kazahstanu. Avionske nesreće su prilično retke u današnje vreme, ali nažalost dve nesreće koje su pogodile svet demantovale su to.
Pored toga, do incidentna je došlo na letovima u Kanadi, Norveškoj, Švajcarskoj i Srbiji. Jedina dva pitanja koja sada interesuje milione ljude širom sveta su šta se u poslednje vreme dešava sa avionima i ima li razloga za strah?
U nesrećama u Kazahstanu i Južnoj Koreji koje su se dogodile stradalo je više od 200 ljudi. Tačan uzrok nesreće u Južnoj Koreji se još uvek istražuje a zvaničnici vatrogasnih službi kažu da se za sada veruje da se avion, leteći po nepovoljnim vremenskim uslovima sudario sa jatom ptica, pri čemu je oštećen stajni trap.
Takođe, na letu "Boing 737-800" iz Bankoka za Muanu poginulo je 179 ljudi, od čega su petoro bila deca mlađa od 10 godina. U avionu je bilo 175 putnika i šestoro članova posade, a samo dvoje ljudi je preživelo nesreću. Svi putnici su bili Korejci, osim dvoje Tajlanđana.
Na ovu temu za Kurir televiziju govorio je Stevan Ignjatović, pilot u penziji:
- Nedokazivo je šta je bio problem. Ptice, koliko god su bile velike i snažne, nisu mogle da oštete avion. Ja sam leteo 14 godina ovim avionima i sistem mehaničkog izvlačenja trapa ne može da ne odreaguje, nije mi jasno zašto to nije iskorišćeno. Ja mislim da je u pitanju pogrešna odluka pilota koji je od varijante da sleti na beton ili na travu odabrao najgoru opciju.
On je objasnio i da je pista morala da bude pokrivena protivpožarnom penom, koja bi usporila avion i sprečila varničenje i zapaljivanje aviona:
- Udar je bio neizbežan ali bi šteta bila znatno manja. Avion je imao dovoljno goriva da ode na alternativni aerodrom na kom je mogao mnogo bezbednije da sleti.
On kaže da je sigurno da ima propusta u Boing-u, ali da je povređivanje tokom leta delom krivica putnika ili onih koji ih na vreme ne upozore na turbulencije.
- Krivica postoji, ali ja krivim pilote, ne Boing. Oni su ti koji donose odluke. Ne može se okriviti avion, za sve što se dešava na nebu je presudan ljudski faktor. Hipeprodukcija pilota dovodi do ovakvih propusta, a mogu da pretpostavim da su upitanju piloti sa malo iskustva - kaže Ignjatović.
Bivši pilot navodi i da je panika ta koja izaziva najviše žrtava u avionskim nesrećama, jer se prestravljeni ljudi pretvore u stampedo kojeg je onda veoma teško obuzdati.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
Kurir.rs
"BIĆE TO NAJŽEŠĆA BORBA PROTIV KORUPCIJE, STUDENTIMA NE ZAMERAM NIŠTA" Predsednik Vučić: Izborićemo se za normalnu Srbiju, prelazne vlade neće biti