(UZNEMIRUJUĆE) SMRT SNIMLJENA IZ PRVOG LICA, U TRENUTKU JE STRADALO 179 LJUDI: Novi snimci bacaju jezvo svetlo na tragediju koja je šokirala svet! (VIDEO)
Prošlo je više od sedam dana od stravične avionske nesreće u Južnoj Koreji, u kojoj je život izgubilo 179 ljudi, a i dalje se traži uzrok zbog kojeg se avion na letu 7C2216, južnokorejske low-cost kompanije "Jeju Air", zakucao u zid na aerodromu.
Danas su južnokorejske vlasti predale oštećenu crnu kutiju američkim kolegama u kontroli saobraćaja. Dok istraga o tragediji još traje, počeo je da kruži snimak, na kojem se navodno vide kako su izgledali poslednji dramatični trenuci pilota u kokpitu, koji su pokušavali sve da spreče nesreću.
U jednom od snimaka, kojeg na mrežama dele kao "Poslednji trenuci pilota", navodno se vidi kako jedan od dvojice pilota u poslednjim sekundama pruža ruku ka kontrolama iznad svoje glave, a onda avion pri stravičnoj brzini udara u betonski zid i raspada se na komade, dok požar guta letelicu.
"Do poslednje sekunde, on je pružio ruku ka konzoli. Mislim da je uradio najbolje što je umeo", napisao je autor snimka.
List "The Korea Times" piše da je ovaj video probudio snažnu emociju gledalaca. Mnogi su izrazili saosećanje zbog stravičnog straha i očaja koji je pilot sigurno osećao, verovatno svestan da će avion udariti u zid i da će vrlo verovatno svi poginuti. Drugi su uvereni da je uložio svu hrabrost da pokuša da umanji udar i tako sve spasi.
"Savršeno je teško sleteo na donji deo aviona, da bi se iznenada našao suočen sa betonskim zidom. Zamišljajući njegove misli u tim poslednjim trenucima, suze mi oči“, napisao je jedan korisnik. Drugi je rekao: "Gledeći zid kako se približava dok avion nastavlja da klizi... strah i bespomoćnost su sigurno bili nezamislivi.
Ministarstvo za zemljište, infrastrukturu i transport Južne Koreje saopštilo je da - ako se oba motora pokvare - hidraulički sistemi mogu da zakažu, što potencijalno utiče na stajni trap.
"Međutim, u slučaju potpunog kvara sistema, postoji ručna poluga koja se može koristiti“, rekao je zvaničnik ministarstva.
Vazduhoplovci su sumnjali da su piloti verovatno pribegli ručnoj kontroli tokom pada aviona. Jeong Jun-sik, profesor letačkih operacija na univerzitetu Kvandong, objasnio je u intervjuu za CBS da takvi scenariji zahtevaju ogroman fizički napor.
"Ako oba motora pokvare i hidraulički sistemi ne rade, pilot mora da se osloni na ručnu kontrolu preko kabla. To zahteva znatnu snagu, a moguće je da su kapetan i prvi oficir zajedno radili na komandama", rekao je Jeong Jun-sik.
S nestrpljenjem se iščekuje objavljivanje podataka sa diktafona u pilotskoj kabini. Podaci su već sačuvani i sada se analiziraju.
Podsetimo, tragedija aviona Jeju Air-a na letu 7C-2216 predstavlja jednu od najtežih nesreća u istoriji avijacije Južne Koreje. Avion Boeing 737-800, na redovnoj liniji između Bangkoka (BKK) i Muana (MWX) u Južnoj Koreji, doživeo je sudar sa pticama koji je izazvao prestanak rada jednog motora, a moguće i niz grešaka pilotske posade, situaciju koja je kulminirala katastrofalnim ishodom na aerodromu Muan 29. decembra 2024. godine.
U jednoj od najužasnijih avionskih nesreća poginuli su svi putnici, dok su samo dva člana posade uspela da prežive. Oboje preživelih su članovi kabinskog osoblja koji su sedeli u repu aviona kada se srušio.
DRAMA KOKPITU AVIONA
VUČIĆ ČESTITAO NAJRADOSNIJI PRAZNIK Božić nas inspiriše da otvorimo svoja srca! Mir i ljubav ostaje naš čvrsti oslonac i tačka okupljanja oko najviših vrednosti