KONTROLOR LETA OVIM REČIMA REŠEN JE KRIVICE ZA KOBNU NESREĆU U VAŠINGTONU!? Struka tvrdi: Ovo se poslednje čulo iz kabine helikoptera, što će uskoro i otkriti!
Obe letelice letele su kroz precizno definisane vazdušne koridore, svojevrsne “nevidljive autoputeve na nebu”, pri čemu su bile dužne da poštuju određene parametre brzine i visine.
Putnički avion u kojem je bilo 60 putnika i četiri člana posade srušio se prilikom sletanja u Vašingtonu. Padu je prethodio sudar u vazduhu sa vojnim helikopterom. Reč je o avionu "Amerikan erlajnsa", sa 60 putnika i četiri člana posade koji se srušio u ledenu reku Potomak nakon sudara sa vojnim helikopterom prilikom sletanja na nacionalni aerodrom "Ronald Regan" u Vašingtonu.
O avionskim nesrećama i svemu onome što nam preti sa neba, a opasno je čak i po naše zdravlje razgovarali su gosti specijalne emisije "Puls Srbije vikend" koja se emituje na Kurir televiziji, Stevan Ignjatović, pilot u penziji i dr Snežana Bašić, kardiolog.
Ignjatović je izneo detaljnu analizu pomenute nesreće u Vašingtonu, te je otkrio svoja saznanja:
- Ono što je činjenica, u porstoru aerodroma bilo je više letelica. Tamo postoje dve piste i one su paralelno jedna pored druge. Činjenica je i da je taj helikopter bio training flight. Da li su se oni obučavali da lete noću ili je to bio let sa ljudima koji nisu svakodnevno leteli? Ako duže vreme niste leteli, vaš prvi let po povratku mora da bude sa nekim ko je sve vreme leteo - započeo je Ignjatovć, te istakao:
- Razlog pojačane kontrole može da bude samo blizina US Capitol-a, ništa više. Aerodrom je u gradu, ima veliku frekvenciju. To nije razlog ovoga udesa, već ljudski faktor, kao i nesporazumevanje između kontrole i pilota helikoptera.
Poslednji minuti pre same nesreće, prema njegovim saznanjima i tvrdnjama, izgledali su ovako:
- U njegovom prilasku za sletanje, kontrolor ga je pitao da li možete da sletite na pistu koja je paralelna sa onom za koju je radio proceduru, a pilot helikoptera odgovorio je da može. Idući na sletanje, samo malo je skrenuo i ušao na pravac druge piste. Pre svega toga, upitan je od strane kontrole i da li vidi avion ispred njega, na šta je on odgovorio potvrdno, ali se ispostavilo da je video drugi avion koji je u tom trenutku poletao, a ne onaj u koji će kasnije udariti. Potom mu je rečeno da napravi vizuelnu separaciju između aviona i helikoptera. Tog trenutka je kontrolor lišen sve krivice i pilot je preuzima. Sve ovo o čemu ja pričam potvrdiće i tzv. crna kutija, tu imamo razgovor poslednjih 30 minuta, svake sekunde.
Da li su nesreće poput ovakvih opasne po ljudsko zdravlje, ili se pored njih krije još faktora, otkrila je Bašić:
- Helikopter ima odličnu vizuelnu preglednost, za razliku od aviona. Lično mislim da je odgovornost u ovom slučaju na helikopteru. Kakva je to obuka na samom prilazu piste za sletanje, to je sve čudno i nelogično. Ne mogu da verujem da neko može da bude toliko neodgovoroan - započela je ona, te nastavila:
- Mislim da nam sa neba najmanje prete avionske nesreće. Avio kompanije su te koje predstavljaju mnogo veću pretnju, one imaju tendere na kojima osvajaju mogućnost da mogu da prevoze razne hemijske materije pod velom kontrole klime, raspršuju te supstance i zato mi u magli koja je analizirana u mnogim gradovima širom sveta, možemo da kažemo da je koncentrancija biološkog agensa ista. To je bakterija koja pripada grupi enterobakterija, a nakon toga se svuda u svetu kod ljudi javljaju povišena temperatura, dijareja, kao i promene na koži koje su vrlo specifične. U krvnoj slici može se videti bakterijska infekcija i porast CRP-a. Smatramo da je to bolnička bakterija, a možete da zamislite kakvi su uslovi u našoj atomsferi.
Petar Vojinović sa portala Tango Six u razgovoru za Kurir televiziju, takođe je istakao ključne faktore koji su mogli doprineti nesreći, ali i širi kontekst koji se sada koristi u političkim obračunima u SAD-u.
Kako je objasnio Vojinović, let putničkog aviona tekao je rutinski do poslednjih trenutaka pred sletanje na jedan od dva glavna aerodroma u Vašingtonu. Helikopter američke kopnene vojske istovremeno je obavljao redovnu misiju evakuacije vojnih zvaničnika. Obe letelice letele su kroz precizno definisane vazdušne koridore, svojevrsne “nevidljive autoputeve na nebu”, pri čemu su bile dužne da poštuju određene parametre brzine i visine.
Ipak, došlo je do kritične situacije u kojoj je kontrola letenja poslala upozorenje o prisutnosti drugih letelica. Helikopterska posada potvrdila je da ima vizuelni kontakt sa avionom, ali ostaje nejasno da li su zapravo videli pravu letelicu.
- Brzina je bila velika, noćni uslovi otežani zbog svetlosne kontaminacije, a najvažnije, došlo je do preklapanja visinskih vektora. Ako je helikopter bio na nižoj visini, možda bi se sudar izbegao. Međutim, činjenica je da su se dve letelice našle u smrtonosnoj putanji bez mogućnosti izbegavanja u poslednjem trenutku - objasnio je Vojinović.
Preliminarni izveštaj istrage biće objavljen za oko dvadesetak dana, ali kompletna analiza može trajati i do godinu dana.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
Kurir.rs
"VRAĆAMO SE NAJVAŽNIJIM I NAJBOLJIM STVARIMA - NAPRETKU SRBIJE" Vučić: Vreme za odgovornost dolazi, i to je, čini mi se, najbolja vest za građane Srbije