Ditrih Matešic u svojoj floti vazduhoplova ima i „daglas DC-6B“, nekadašnje vlasništvo predsednika SFRJ Josipa Broza
KURIR U RED BULOVOM HANGARU 7: Austrijski milijarder se šepuri u Titovom avionu! Foto: Hilge Kirchberger/ Red Bull Content Poll

SALCBURG - Ditrih Matešic poseduje dva tima Formule 1, tri fudbalska i jedan hokejaški klub, ostrvo Laukala u Južnom Pacifiku, flotu od 20 retkih i skupih aviona, nalazi se na 193. mestu Forbsove liste, od svog osnovnog proizvoda, energetskog napitka, inkasira oko pet milijardi evra godišnje, a samo u sport ulaže oko 1,4 milijarde.
hangar-7.jpg
Foto: Hilge Kirchberger/ Red Bull Content Poll


Bio je pokrovitelj skoka Feliksa Baumgartnera iz stratosfere, lični je sponzor skijaša Aksela Lunda Svindala i Lindzi Von, ski-skakača Tomasa Morgenšterna, automobilista Sebastijana Leba i Sebastijana Ožijea, organizuje takmičenja u puštanju papirnih aviona, pravljenu neobičnih letelica flugtag... On je vlasnik svega što na sebi nosi oznaku dva crvena bika, on živi svoje snove, može sve i ume sve, on je stožer imperije „Red bul“.
Od svega što se može podvesti pod „impresivno“, a deo je „Red bula“, možda je baš Hangar 7 nadomak Salcburga ono što austrijskog milijardera predstavlja u najboljem svetlu.
hangar-7.jpg
Foto: Hilge Kirchberger/ Red Bull Content Poll


Sve u operativnom stanju

Ne samo arhitektonski fascinantan, izgrađen od 1.200 tona čelika i 380 tona stakla čiji nijedan komad nije istog oblika, ovaj prostor posetiocima od 2003. godine pruža besplatan pristup skupim spravama poput „suhoja“, „pajpera“, bolidima Red bul i Toro roso, Naskar i Indikar automobilima, motorima... i sve je u operativnom stanju! U zgradi se nalazi i nekoliko restorana, gde gostuju najpoznatiji svetski kuvari, a mesto je poznato i po izložbama, koncertima i sličnim kulturnim dešavanjima. Matešiceva opsesija nebom i letenjem oslikana je u stotinama svetiljki koje noću na svodu Hangara 7 projektuju raspored zvezda u trenutku kad je ovaj objekat otvoren. Sve vrvi od detalja, zanimljivih ideja i smelih rešenja.
hangar-7.jpg
Foto: Hilge Kirchberger/ Red Bull Content Poll


Sećanje na Jugoslaviju

Nama najzanimljivija priča svakako jeste ona o avionu „daglas DC-6B“, koji je proizveden 1958. i bio je u vlasništvu jugoslovenskog predsednika Josipa Broza Tita!
Avion je kupio „Jugoslovenski aerotransport“, a maršal ga je preuredio za sebe i svoje ugledne goste. Kad ga je izgustirao, Broz je ovu grdosiju od 40 tona poklonio svom „nesvrstanom“ prijatelju Kenetu Kaundi, tada predsedniku Zambije, a ovaj ga je prodao avio-kompaniji koja je godinama njime prevozila turiste na safari ture i razgledanje vodopada. Avion je slučajno u Namibiji otkrio Matešicev glavni pilot Zigi Angerer i posle dugotrajnih pregovora uspeo je da ubedi vlasnika da ga proda, iako je više podsećao na krš sa otpada nego na letelicu.
hangar-7.jpg
Foto: Hilge Kirchberger/ Red Bull Content Poll


Dragulj flote

Titovu nebesku krstaricu u pogon je vratilo nekoliko mehaničara, pa je prebačena u Salcburg posle 27 sati leta. U radionici Hangara 8 je na njemu radilo 50 ljudi, utrošeno je oko 10.000 radnih sati, ali je danas taj „DC-6B“ najsjajniji dragulj flote.
- Vlasnik nije pitao koliko će koštati popravka, želeo je samo da avion zablista. Zamenili smo dve trećine trupa, promenjen je motor, ugrađena je nova kontrolna tabla... U njega su uloženi milioni evra - priča Angerer.

Iako stoji kao muzejski eksponat, on je u svakom trenutku spreman da poleti, a sreću da to doživi imaju samo Matešicevi prijatelji, dok se on šepuri u beloj kožnoj Titovoj fotelji, što i priliči čoveku kakav je Ditrih Matešic.
hangar-7.jpg
Foto: Hilge Kirchberger/ Red Bull Content Poll