Banka BAWAG P.S.K je jednostavno klijentu Franca Braunšmida bez prethodnog upozorenja ukinula mogućnost plaćanja računa putem „žutih koverata“ što je bila njihova ugovorna obaveza

BEČ - Austrijske banke strogo kažnjavaju svoje klijente za eventualna kršenja ugovora, kašnjenja u plaćanjima i slično, ali se istovremeno prema svojim ugovornim obavezama odnose veoma ležerno.

Nedavno je Austrijska državna ­televizija (ORF), objavila slučaj Franca Braunšmida (Franz Braunschmid) iz regije Milfirtel (Mühlviertel) u Gornjoj Austriji. Franc živi u zabačenom delu Milfirtela i skoro četiri decenije plaća svoje račune preko svoje banke BAWAG P.S.K. tako što račune stavlja u posebne, od banke dobijene „žute koverte“.

Koverte šalje poštom banci, a banka plaća poštarinu za njih. U Francovom originalnom ugovoru sa bankom, ova je usluga eksplicitno navedena kao deo ugovora. Sve bi bilo u redu da banka Franca nije obavestila kako mu sa 30. junom ukida mogućnost plaćanja putem „žutih koverata“.

Međutim, za Franca, koji je stariji čovek plaćanje putem telefona ili preko interneta nije prihvatljivo, jer između ostalog u mestu u kojem živi nema pouzdan telefonski signal, niti vezu sa internetom. Francu je tako preostalo da ide lično u poštansku filijalu, s obzirom da je BAWAG P.S.K. nastala fuzijom banke BAWAG i Poštanske štedionice, i ima filijale u poštama širom Austrije.

Međutim prve pošta/banka udaljena je od Francove kuće punih 15 kilometara. Portparol BAWAG P.S.K. brazložio je ukidanje usluge preko „žutih koverata“, kao zastareo i nepouzdan.

Banka nije čak kako piše u ugovoru pismeno obavestila klijenta o promeni uslova ugovora dva meseca pre promene, jer bi tada imao pravo da besplatno otkaže račun u banci. Teoretski, Francu ostaje mogućnost da tuži banku za nepridržavanje ugovora, i da je sudski natera na to.

Posle reagovanja javnosti Franc je od banke dobio još određeni broj „žutih koverti“, iz preostalih zaliha, ali je ostalo još mnogo klijenta BAWAG P.S.K. koji su u sličnoj situaciji kao i Braunšid.