Moderni zglobni autobusi dugi osamnaest metara saobraćaće od 2015. na najopterećenijoj trasi i moći će da povezu 128 putnika, dok su dosadašnji busevi imali kapacitet od svega 75 putnika

BEČ - Na najopterećenijoj bečkoj autobuskoj liniji 13A, koja spaja Glavnu železničku stanicu sa ulicom Skodagasse, od 2015. voziće novi zglobni autobusi koji će moći da prevezu 128 putnika.

Trenutno su autobusi na ovoj liniji uglavnom puni, bez obzira na doba dana, a putnici tvrde da vozači trinaestice vole da stisnu gas do daske, verovatno kako bi nadoknadili kašnjenja prouzrokovana pogrešno parkiranim automobilima u uskim ulicama 8. bečke opštine kroz koje autobusi na ovoj liniji moraju da prođu.

Ovi autobusi neretko dolaze u grupama od po dva ili tri, a stanice su tada već dupke pune. “Bečke linije” su za 2015. godinu najavile rešenje ovog problema i uvođenje novih, modernih, zglobnih autobusa tipa "mercedes-citaro". Nova vozila, dugačka su osamnaest metara, moći će da povezu 128 putnika, dok su dosadašnji autobusi imali kapacitet od maksimalno 75 putnika.

becke-linije.jpg
Bečke Linije 

Novi autobusi će biti bešumni, a zahvaljujući veličini vozila putnici će moći da ulaze i izlaze na četvora vrata, što će smanjiti zadržavanje u stanici. Jedanaest od 37 stajališta biće preuređeno i povećano, kako bi zglobni autobusi bez problema mogli da ulaze i izlaze sa stanice.

Od aprila 2015. godine autobusi na liniji 13A saobraćaće svaka četiri minuta (umesto dasadašnja tri), ali će zato u vreme špica ukupno 2.340 putnika istovremeno moći da se vozi ovom linijom. Za sada ovi autobusi u najopterećenijim periodima voze po 1.500 putnika.