Ukupno 95 pogrešnih osovina je montirano u tom periodu. Ovaj problem prvi put je primećen tokom rutinske kontrole 7. novembra

BEČ - Austrijska železnica (ÖBB) priznala je grešku da je na vozove za velike brzine, više od 18 meseci, monitirala osovine koje nisu odobrene za brzine od 230 kilometara na čas. Ukupno 95 pogrešnih osovina je montirano u tom periodu. Ovaj problem prvi put je primećen tokom rutinske kontrole 7. novembra.

Iako je ÖBB odmah po objavljivanju ovih informacija u štampi izdao saopštenje u kojem tvrdi da sigurnost putnika ni u jednom trenutku nije bila ugrožena, mnogi nisu sigurni u istinitost ovih navoda. U saopštenju dalje stoji da je ugrađivanje pogrešnih osovina bila samo formalna greška.

"Naši tehničari su pošli od toga da je ugradnja osovina, koje su originalnim osovinama identične u konstrukciji i materijalu, dozvoljena. Odlučujuća u ovom slučaju nije brzina, već ukupno opterećenje osovine težinom voza. Budući daje Railjet za 20 odsto lakši od vagona za koji su ove osovine napravljene, bilo je dovoljno mesta za manevrisanje“, stoji u saopštenju.

ÖBB su predstavile dokument profesora Klausa Risbergera sa Tehničkog fakulteta u Gracu, prema kojem jeftinije osovine, predviđene za vagone na sprat, nisu imanjile sigurnost vagona čija je brzina smanjena na 200 kilometara na čas od strane nadležnih vlasti.

Ministar saobraćaja Alojz Šteger (Alois Stöger), koji je zatražio hitno delovanje ÖBB, istakao je da se radi o "nedopustivom stanju". Zamena osovina je u toku, tako da svega još pet "Rejldžeta" sa pogrešnim osovinama prevozi putnike.

(A. Uzelac/Tanjug)