U današnje vreme postoa je problem parkirati jer su savremena vozila mnogo šira. Neke garaže u Beču počele su da proširuju parking mesta

BEČ - Poslednjih godina proizvode se sve širi automobilski modeli dok parking mesta zadržavaju stare dimenzije. Austrijski auto-moto savez ÖAMTC upozorava na povećan broj žalbi i nezadovoljstvo vozača. Neke bečke garaže ovaj problem su shvatile ozbiljno i već počele da rade na njegovom rešavanju i proširuju postojkeća mesta.

„Automobili i kombi vozila poslednjih godina postali širi. VW Golf je "porastao" za čitavih 15 centimetara. Na javnim mestima ovo dovodi do ozbiljnih problema“, izjavio je Martin Hofer, pravni savetnik pri ÖAMTC-u.

Statistike pokazuju da svaki peti Bečlija vozi terensko vozilo, dok je ova brojka 2010. godine iznosila svega 11 odsto. Vozači većih modela u Beču nailaze na mnogobrojne probleme, pre svega u podzemnim garažama. Najveći broj parking mesta (osim onih namenjenim invalidima, ili, u nekim tržnim centrima, ženama) široko je 2,30 metara.

„U današnje vreme, kada čak ni manji automobili, zbog lateralnih vazdušnih jastuka i ojačanja, nisu uži od 2,03, problem je parkirati se i to postaje gotovo nemoguća misija“, dodao je Hofer.

Građani se posebno žale na starije garaže, kod kojih problem, osim uskih parking-mesta, predstavljaju i uski prolazi i krivine. Izvođači radova su se 60-tih i 70-tih godina gradili garaže oslanjajući se na tadašnje standarde i prosečnu širinu automobila koja je iznosila 1,80m.

Neke starije garaže, poput Betovenove garaže (Beethoven-Garage) u 1. bečkoj opštini, već su počele da rade na otklanjanju ovih problema. Novije garaže prilagođene su većim automobilima, ali i ovde postoje problemi, na primer sa izvlačenjem dečijih kolica iz gepeka ili otvaranjem zadnjih vrata.

Uske i trake za preticanje!

Međutim, problem ne predstavljaju samo garaže već i vožnja u preticajnoj traci. Najveći broj preticajnih traka rezervisan je za vozila do 2m širine.

„Pojedini vozači su već bili kažnjeni za vožnju ovom trakom, samo zato što je njihov automobil šest centimetara širi od propisanog“, objasnio je Hofer. On je za kraj skrenuo pažnju na prednosti elektro-automobila, koji, zahvaljujući svojoj kompaktnosti, bez problema mogu da uživaju u gradskoj vožnji.