Naš cilj je da na jedan kulturan i demokratski način pošaljemo trenutni establišment u opoziciju, ali zato izlaznost na izborima moramo da podignemo na minimum 50 odsto!

BEČ - U izbornoj kampanji za Privrednu komoru Beča je i Helena Savin, član Socijalnodemokratskog privrednog saveza u Beču (SWV Wien) i Referata "MI", kao i i u Fachgruppe Marketing i Komunikacija. Ona je kandidat na listi 2 SWV Wien u Fachgruppi 703 Marketing i Komunikacija na 3. poziciji.

Helena je rođena 1974. godine u Beču u 16. kvartu, Otakringu u kojem i danas sa porodicom živi i radi.

Savin marketing e.U. je marketinška agencija, osnovana 2014, i uglavnom se bavi etničkim ekonomijama u Austriji.

"Prvobitni cilj mi je da pomognem preduzetnicima sa i bez migrantske pozadine na ovim prostorima, da ih marketinški podržim u okviru B2B i B2C. Smatram da je najveća satisfakcija u radu kada radiš za sebe lično, a ne za nekog drugog. To je bio glavni razlog što sam postala preduzetnik. Kratko posle osnivanja angencije izabrana sam za predsedavajućeg zamenika u Socijalnodemokratskom privrednom savezu Beča (SWV Wien), Referat "MI". Kada smo jesenas pokrenuli predizbornu kampanju za komorne izbore u februaru 2015. počela sam da se angažujem i u mojoj delatnosti u savezu, gde sam krajem godine postavljena na vodeću poziciju u svojoj delatnosti na listi kandidata za SWV Beča.

Savinova objašnajva i razloge svog angažmana:

"Trenutno u odboru Privredne komore čak 22 poslanika zastupa interese 800 preduzeća koja obuhvataju banke, velike kompanije i velike lance. Tih 800 preduzeća predstavljaju svega 0,8 odsto članova Privredne komore. S druge strane, imamo oko 60.000 članova jednočlanih preduzeća, takozvanih EPU, koji čine oko 70 odsto članova Privredne komore, a koje zastupa svega četvoro odbornika! To znači da glas jedne banke ili velike kompanije vredi kao 160 glasova tih jednočlanih preduzeća.

helena-savin-presse.jpg
Kurir Austrija 

Helena Savin kaže da su svi privrednici primorani da se učlane u Privrednu komoru, želeli to ili ne. Ako na primer jedan preduzetnik ima više prijavljenih delatnosti (Gewerbeschein-a) mora za svaku pojedinačno da plati članarinu.

"Svako udruženje je obavezno da svojim članovima podnese izveštaj u koje svrhe se ta članarina koristi. Međutim, u Privrednoj komori Austrije je to velika tajna. Zašto niko ne sme da zna kuda ta višemilionska cifra na godišnjem nivou završava?", pita Savin.

Ona kaže da veliku glavobolju svim privrednicima predstavlja i SVA, socijalno osiguravajuće društvo za trgovačku privredu, zaduženo da 40 odsto preduzetnika nemilosrdno tera u stečaj i to svake godine.

"Gde je tu pravda i zašto banke, velike kompanije i lanci imaju te povlastice i kako Wirtschaftsbund (ekonomsko krilo ÖVP-a) odnosno Privredna komora, to je za mene defacto isto, to legitimiše? Predsednik SWV Fritz Strobl je tokom višedecenijskog opozicionog rada u Privrednoj komori podnosio bezbroj zvaničnih upita odboru da obrazlože zašto je poslovanje Privredne komore takvo kakvo je. Nažalost, privredni odbor komore je sve do jednog upita odbacio, uglavnom bez ikakvog obrazloženja", podseća Savin.

Ona, zato, apeluje na sve privrednike na ovim prostorima da skinu poveze sa očiju.

"Ne skačite sebi u stomak time što nećete izaći na glasanje, jer tako podržavate i održavate status quo u komori i indirektno glasate za Wirtschaftsbund, iako vam to nije bila namera. Na poslednjim izborima, od 4 preduzetnika samo je jedan izašao na glasanje, a troje su svojim neglasanjem održali status quo u komori", upozorava Savinova i pojašnjava:

"Naš cilj je da na jedan kulturan i demokratski način pošaljemo trenutni establišment u opoziciju, ali zato izlaznost na izobrima moramo da podignemo na minimum 50 odsto, znači svakog drugog privrednika da motivišemo da da svoj glas za promene i reforme. Poštovani privrednici, budite uvereni da smo već na jako dobrom putu ka promenama i reformama, indikator za tu euforiju je to da je SVW prvi put od postojanja uspeo u svim delatnostima da kandiduje dovoljan broj kandidata.

Krajnje je vreme za reforme i promene u komori, moje kolege u SWV-u i ja neumorno radimo da bismo uspostavili uslov za promene i reforme, čak neki od nas, a i ja lično, zapostavljamo sopstvena preduzeća da bismo ostvarili što veći uspeh na izborima.

Savin navodi ciljeve Socijalnodemokratskog privrednog saveza:

- Da obelodanimo kuda idu članarine višemilionskog iznosa svake godine, u koje svrhe se koristi taj novac i ko je profitirao od toga do sada

- Da svake godine članovima dajemo izveštaj o komorskoj članarini za proteklu godinu i, naravno,
planove i namere za dolazeću godinu, što shvatamo kao ustavno pravo svakog člana

- Da preduzetnicima omogućimo da sa više prijavljenih delatnosti (Gewerbeschein-a) samo jedna članarina bude obavezna, ili da smanjimo broj tih poddelatnosti da bi preduzetnik mogao da posluje na više poslovnih polja u toj struci samo sa jednim Gewerbeschein-om

- Da uvedemo paritet u privrednom komorskom odboru na osnovu broja članova te komore, a da, kao do sada, dve trećine članova defacto nisu nikako ili minimalno zastupani

- Da potpuno otklonimo samodoprinos od 20 odsto za posetu lekaru

- Da uspostavimo jednakost svih privrednika (finansijku i socijalnu sigurnost)

- Da uvedemo bolovanje za preduzetnike (od 4. dana za preduzeća do maksimalno 5 zaposlenih/ trenutno je od 43. dana bolesti za preduzeća do maksimalno 25 zaposlenih)

- Da izjednačimo vaša prava s pravima nesamostalno zaposlenih

- Da uvedemo podršku (Arbeitslosengeld) u slučaju nezaposlenosti

Savin podseća sve potencijalne glasače da samo glasanje vodi do upravljanja i samoupravljanja.
"Kako možemo tražiti svoja prava ako ne želimo da budemo aktivan deo društva. Demokratija samo tako funkcioniše. Zato, ako želite ambiciozne, samopouzdane i angažovane zastupnike za malu privredu u privrednoj komori, glasajte našu Listu 2 SWV Socijalnodemokratski privredni savez", poručuje Savin i glasače pozdravlja rečima svog kolege Peka Baksanta (Peko Baxant) GEMMA WÄHLEN!


Strah od glasača!

Helena Savin kaže da se Wirtschaftsbundu "tresu nogavice" od potencijalne snage glasača.

"Dokaz za to je i da se služe prljavim trikovima kako bi zbunili glasače. Počeli su kradom da kopiraju identične nazive na glasačkim listićima sa nazivima SWV-a za grupe delatnosti, takozvane Fachgruppe. Cilj te akcije je da zbuni birača. To govori o njihovom strahu. Zato oprezno ispunite glasački listić i pratite samo Listu 2 SWV samo tu dajete glas za reforme i promene!"