Austrija je 2013. u putničkom-železničkom saobraćaju pretekla Francusku, a razlog za to je što je putovanje železnicom u Austriji jeftinije od prosečne cene u EU

BEČ - Austrijanci najviše koriste železnicu u EU, pokazuju podaci evropske regulatorne ustanove za železnički saobraćaj (IRG-Rail).

Austrija je 2013. u putničkom-železničkom saobraćaju pretekla Francusku, a razlog za to je što je putovanje železnicom u Austriji jeftinije od prosečne cene u EU. Prosečni troškovi putovanja železnicom u Austriji 2013. su iznosili 5,9 centi po kilometru, a u susednoj Nemačkoj 8,9 centi, u Španiji 8,2 centi i Velikoj Britaniji čak 15,6 centi.

Najeftinije putovanje železnicom, prema studiji koja je obuhvatila i zemlje izvan Unije, bilo je na Kosovu i Bugarskoj, gde su prosečni putni troškovi iznosili svega 1,6 centi po kilometru. Takođe i Mađarska i Poljska imale su niske cene, to jest 3,3, odnosno 3,8 centi po kilometru. Razlike u ceni ekspert Maria-Terezija Resler obrazlaže kursom i različitim nivoom cena u pojedinim zemljama.

U Austriji su 2013. putnici u proseku železnicom prešli 1.425 kilometara, što je za 94 kilometara više nego godinu dana ranije. U Francuskoj prosečna kilometraža se smanjila na 1.367. Na trećem mestu nalazi se Danska sa prosečno pređenih 1.257 kilometara.Nemci su, statistički gledano, prešli 1.124 kilometara vozom, I tome su na listi tek na petom mestu, iza Šveđana sa 1.235 kilometara. Inače evropski prosek je 978 kilometara po putniku.

Statistika nije obuhvatila Švajcarsku koja je poznata kao zemlja železnice.Naime, Švajcarci su sa 2.430 kilometara po putniku daleko iznad evropskog proseka.Ministar saobraćaja Alojz Šteger zadovoljan je izveštajem IRG-Rail i ističe da je Austrija puno ulagala u ponudu i infrastrukturu železničkog saobraćaja. Rastući broj putnika I pređenih kilometara po putniku pokazuju, kako je naglasio, da je ponuda prihvaćena.