Pacijentkinji oboleloj od karcinoma dojke lekar je jedne bečke bolnice rekao da bi bilo najbolje da se javi u jednu privatnu ordinaciju, koju vodi prijatelj ove bolničke lekarke

BEČ - Korupcija je zavladala u zdravstvu.

Sigrid Pilc (Sigrid Pilz), bečki ombundsman za zaštitu prava pacijenata, dobila je još jednu prijavu, zbog nameštanja posla privatnim ordinacijama. Naime jednoj pacijentkinji oboleloj od karcinoma dojke lekar je u ambulanti onkološkog centra jedne bečke bolnice po postavljanju dijagnoze rekao koje su mogući načini njenog lečenja. Pritom joj je napomenuto da bi bilo najbolje da se javi u jednu privatnu ordinaciju, koju vodi prijatelj bolničke lekarke.

Iako ej znala da ova ponuda nije legalna, žena je zbog straha za svoje zdravlje i život, otišla u rečenu privatnu ordinaciju. Tamo su je između ostalog rečeno da je neophodna operavija, tačnije dve , od kojih svaka košta 600 evra!. Pri tom je lekar pitao uobičajeno pitanje onih koji izbegavaju plaćanje poreza: "Trebali vam račun?

Međutim, pacijentkinja nije pristala da plati traženih 600 evra, ni za pregled, niti za prvu od dve operacije. Posle toga je saznala da je izbačena sa liste sa terminima za operaciju u bolnici. Lekarka joj je rekla da će je, ako ne plati, "operisati ko zna ko".

Zaštitnica bečkih pacijenata Pilc kaže da otprilike svaki deseti pacijent u Austriji dobija "uputstvo" da će biti prioritetno tretiran ako se odluči da pšlati pregled ili hiruški zahvat uz privatnu lekarsku podršku sa strane.

Operaciju odlagali pet puta!

Ovakvi slučajevi su sve češći, zato što austrijsko državno zdravstvo ima sve veći problem sa finansijama, personalom i organizacijom rada. Kronen Cajtung (Kronen Zeitung), najtriražniji austrijski list izveštava u najnovijem izdanju o pacijentu kojem je pet puta odlagana operacija, ugrađivanje pejsmejkera, u najvećoj austrijskoj bolnici, Univerzitetskoj klinici/Opštoj bolnici Beča (AKH). Umesto u roku od par dana, dobio ga je tek posle četiri nedelje, tek posle veće medijske buke. U AKH kažu da stanje nije kritično, izjavljuju da hitni pacijenti dobijaju pejsmejkere pravovremeno, prioritetno, a svi ostali u roku od tri nedelje do dva meseca.