Posadi aviona kompanije Ostrijan Erlajnza tek na pisti postalo jasno da nisu uspostavili kontakt sa kontrolnim tornjem. Objasnili da im je pažnja pred sletanje bila zaokupljena nečim drugim!?

BEČ - Prava je sreća da nije došlo do katastrofe na bečkom aerodromu Švehat kada je jedan avion Ostrijan Erlajnza (Austrian Airlines) sleteo, a da kontrolni toranj nije bio uopšte obavešten o tome!

Ovakav manevar je mogao da se završi tragično, ali srećom nije bilo nikakvih posledica. Kada je ovaj skandal dospeo u javnost iz uprave Ostrijana saopšteno je da prekidač za frekvenciju u pilotskoj kabini aviona nije bio na ispravnoj frekvenciji. Međutim, službeni izveštaj je pokazao da je pilot jednostavno zaboravio da kontaktira kontrolu leta u tornju bečkog aerodroma neposredno pred seltanje, piše bečki dnevni list Kurir (Kurier).

Incident se dogodio 3. jula, kada je avion tipa Dash, sa 50 putnika doletela iz Graca i aterirao u Švehatu, bez da je prethodno dobio dozvolu za sletanje. Po propisima, minut-dva pre sletanja pilot mora izmeniti frekvenciju komunikacije sa doletne frekvencije na frekvenciju odgovornog kontrolora leta na aerodromu. Pilot Dasha međutim to nije uradio.

Kapetan aviona je napravio grešku, priznaje portparol Ostrijan Erlajnza, Peter Tier (Peter Thier). Njegov kolega Markus Pohanka, portparol Bečkog aerodroma, izjavljuje za Kurir da je čitavo vreme na aerodromu i oko njega bila odlična vidljivost, i da situacija ni jednog trenutka nije bila opasna! Da je pilot ugledao prepreku na pisti, ne bi sleteo, već bi se ponovo vinuo u visinu, tvrdi Pohanka. Piloti su, naravno, sposobni da slete i bez pomoći kontrole leta, podsećaju portparoli.

Posadi aviona je tek na pisti postalo jasno da nisu uspostavili kontakt sa kontrolnim tornjem. Javili su se konačno tek tada, i objasnili da im je pažnja pred sletanje bila zaokupljena nečim drugim!? Piloti neće biti kažnjeni, ali Austrijska uprava za kontrolu vazdušnog prometa (Austro Control) će ubuduće biti opreznija. Do sada ovakav slučaj nije bio zabeležen u Austriji.