LJUBIŠA IZ BEČA NADRLJAO: Zemljaci mu za popravku grejanja umesto 72 naplatili 776 evra!
BEČ - Ljubiša Milić (27), stanovnik Beča rodom iz Velikog Gradišta, šokirao se kada mu je došao račun od 776 evra za redovno održavanje plinskog grejanja u stanu. Umesto očekivane cene od 72 evra, Miliću je ispostavljen skoro 11 puta veći račun!
Stanari u Austriji koji imaju plinsko grejanje su obavezni da jednom godišnje dobiju stručnu potvrdu o održavanju instalacija. Ponuda od 72 evra se za ovaj posao Ljubiši učinila povoljnom. Nazvao je preduzeće H2O, bečku firmu koja popravlja vodovodne i grejne instalacije, u kojoj rade i majstori poreklom sa naših prostora, a čiji i vlasnik potiče sa Balkana.
Stigla su dva instalatera, napravili test funkcionalnosti i uverili se da kod Ljubiše grejanje radi besprekorno, kako tople vode, tako i grejanje stana. Međutim, posle čišćenja najednom nije ništa fukncionisalo, kaže Ljubiša.
"Instalateri su mi rekli da je oštećen jedan plinski regulator i da moraju da ga zamene."
Ovaj deo je koštao 140 evra, međutim, to nije bilo sve.
Instalateri su Ljubiši rekli da moraju da ga ugrade tek posle vikenda. Kada su ponovo došli u ponedeljak, rekli su mu da moraju da zamene još skupih delova. Ljubiši se to nije svidelo, pa je odlučio da pozove proizvođača grejnog uređaja. Nije mogao da ga dobije odmah, pa su Milići nedelju dana bili bez grejanja i tople vode.
Kada je Ljubiša dobio stručnjake iz firme proizvođača, rečeno mu je da su instalateri u njegovom stanu izazvali kratki spoj, koji je uništio neke elektronske delove. Na kraju je sve popravljeno, ali za 776 evra. To je više od polovine jedne mesečne plate Ljubiše, koji je jedini redovno zaposlen u ovoj bečkoj porodici.
"Nadam se da će preduzeće koje mi je to učinilo priznati svoju grešku i nadoknaditi štetu."
Malo je verovatno da će se to dogoditi, jalvja ORF, ali kako se navodi, preduzeće H2O ne odgovara na pitanja novinara austrijskog javnog servisa. Jedino kažu da uređaj za grejanje kod Milića godinama nije bio održavan i da nije funkcionisao kako treba. Ljubiša to negira, kaže da ima dokumentaciju o redovnom održavanju.
Anja Majer, pravnica u odeljenju potrošačke politike Radničke komore Beča, kaže da je u ovakvim situacijama teško dokazati krivicu instalatera. Reč je o izjavi protiv izjave, a stvarno stanje nije lako utvrditi. Pogotovo sada, kada je Ljubiši uređaj popravljen.
Miliću sad preostaje jedino sudski put, ali to je rizično, jer u slučaju da izgubi proces, moraće skupo da plati sudsko veštačenje.
U Udruženju bečkih sanitarnih, grejnih i klimatizacionih tehničara upozoravaju da ljudi moraju da budu posebno oprezni kada uoče izuzetno jeftinu ponudu na ovom polju. Ko jeftino kupuje, često kupuje skupo, zaključuju u ORF.
"DANAS SU POKUŠALI DA SPREČE DA PENZIONERI U SRBIJI DOBIJU POVIŠICU U DECEMBRU" Vučić o opoziciji: Možete misliti kakva bi to katastrofa bila