Sve češće dolazi do sklapanja brakova između Bosanki i biznismena iz arapskih zemalja koji su već oženjeni

Uz pristanak oca ili brata, Bosanke postaju druge, pa čak i treće žene stranim državljanima, ali ostaju da žive u BiH.

Tridesetšestogodišnja Sarajka, koja iz prvog braka ima dvoje dece, postala je druga supruga jednom Arapu. Ona pojašnjava da se oko dva meseca, putem telefona i videoporuka, upoznavala s njegovim načinom života i običajima. Njen otac je dao pristanak za sklapanje braka i venčali su se u Sarajevu.

“Pristala sam svesno na takvu vrstu braka. Venčani smo pred Alahom...”, kaže Sarajka. Ona tvrdi da poznaje još dvadesetak žena koje su postale druge, a jedna i treća žena Arapu. Venčanja u BiH obavljaju osobe koje su u veri i one im izdaju papir koji nije važeći kako po islamskim, tako i zakonskim propisima u državi. U Islamskoj zajednici u BiH navode da nemaju podataka o ovoj pojavi. Ukoliko bi eventualno neki imam obavio takvo venčanje, bio bi disciplinski odgovoran jer bi to značilo kršenje procedura koje postoje unutar Islamske zajednice. Pre obavljanja šerijatskog, u BiH je potrebno obaviti opštnsko venčanje, koje se radi u skladu sa Porodičnim zakonom. Prema tom zakonu, nije moguća poligamija – da jedan supružnik ima više od jedne supružnice.

brak-bih.jpg
Foto: Printscreen Depo.ba

Pristajući na brak sa Arapom, Sarajka je, kako kaže, bila svesna da muž neće s njom biti svaki dan. Pojašnjava da on dolazi u BiH skoro svaki mesec, i to ovisi o obimu posla koji radi u svojoj državi ili u BiH. “Što se tiče mog muža, on je jedna duša od čoveka. Svaki dan se čujemo i vidimo preko tih videopoziva. Meni ne nedostaje tih lepih reči i upućivanja poljubaca”, priča Sarajka, ističući da je u potpunosti osetila njegovo poštovanje i ljubav. Prema rečima Sarajke, vreme dok joj muž nije u BiH koristi da bude s decom, odmori se psihički i jednostavno “za sebe”. “Kad je on tu, ja uživam ”, kaže ona.

Ženama koje se udaju za Arape ona savetuje da moraju prihvatiti da im muževi neće biti tu konstantno, jer su već oženjeni, imaju decu i posao u drugim državama. Prilikom sklapanja braka sa Arapom, Sarajka je dobila mehr (određena imovina ili iznos koji suprug daje ako dođe do razvoda). Uz to, naglašava, svaki joj mesec daje određeni iznos kako bi mogla da uzdržava sebe i decu, kao i za druge troškove. “Pretežno, oni traže žene koje su razvedene i imaju djecu, da im obezbide neku budućnost. Njima nije u interesu da imaju decu s tim ženama, mada ima i takvih slučajeva”, kaže ona.

Njenu sudbinu dijeli i Bosanka koja se s 23 godine udala za Kuvajćanina i postala njegova druga žena. Tvrdi da je reč o “braku iz ljubavi”. Sarajkin muž je od nje stariji 15 godina. Ona napominje da je starosna razlika između žena i Arapa koji ih žene od dve do 20 godina.

“Ako već imaju pored sebe jednu koja je njihova vršnjakinja, onda je normalno da će tražiti mlađu. Mada ima i slučajeva da traže žene svojih godina”, kaže ona, pojašnjavajući da Arapi koji žene Bosanke najčešće dolaze iz Saudijske Arabije, Emirata, Kuvajta, Egipta i Libije.

Advokat Esad Hrvačić naglašava da na području BiH niko nema pravo na poligamiju. “To je osnovni postulat evropskog prava i nemoguće je primjenjivati šerijatsko pravo, po kojem se može zaključiti brak s više žena”, kaže on. Prema Hrvačiću, Porodični zakon ne propisuje kazne za poligamiju

(depo.ba)