Bosanski preduzetnik Nijaz Hastor, vlasnik kompanije za proizvodnju auto-delova, tužio je početkom nedelje nemačkog automobilskog giganta "folksvagen" pod optužbom da narušava slobodu tržišnog takmičenja i zatražio odštetu u iznosu od 750 miliona dolara.

U tužbi se navodi da VW ucenjuje manje dobavljače, koristeći svoju snagu i veličinu, da ih prisili na nepoštene radne uslove i cene usluga, poput one da se manjim dobavljačima zabranjuje da svoje poslovanje prodaju većim kompanijama dobavljača, čime bi ostvarili bolju pregovaračku poziciju.

Tužba uložena na sudu u Detroitu odnosi se konkretno na sedam manjih dobavljača automobilskih delova za VW u Mičigenu, koji su ugovorom sprečeni da svoje poslovanje prodaju drugoj kompaniji.

Hastor tvrdi da te ugovore s manjim dobavljačima VW sklapa isključivo kako bi njegovu firmu "Prevent", koja se inače specijalizovala za proizvodnju autonavlaka, onemogućili u daljim akvizicijama.

epa-epa.jpg
EPA 

"Ova tužba je neutemeljena. Borićemo se odlučno protiv nje služeći se svim sudskim merama koje su nam na raspolaganju", odgovorili su iz Folksvagena.

Hastorova kompanija je rasla upravo zahvaljujući preuzimanju takvih manjih firmi dobavljača VW širom sveta što im omogućava da moćnom VW postavljaju i neke vlastite zahteve.

Sudeći prema dostupnim medijskim informacijama, Nemci su već dobro upoznati sa Nijazom Hastorom sa kojim sarađuju poslednjih 20 godina. Kako se navodi, u poslednjem okršaju 2016. godine Hastorove nemačke ćerke firme, koje proizvode kožne presvlake i kutije menjača, obustavile su isporuku VW što je zaustavilo nemačku proizvodnju automobila u najmanje polovini njihovih pogona na nedelju dana.

Obustava je usledila nakon što VW nije hteo da pristane da Hastoru plati 58 miliona evra odštete, a nakon toga su ipak postigli novi dogovor za produženje isporuke delova za još šest godina.

Hastor, rođen u Novom Goraždu, u istočnom delu BiH, osnovao je "Prevent grupu" 1999. godine u Sarajevu i ta firma za proizvodnju autopresvlaka ubrzo je postala jedan od vodećih izvoznika na području BiH.

Vremenom su svoju glavnu delatnost proširili na proizvodnju enterijera za jahte i čamce, zaštitne opreme i odeće i nameštaja, rade na 15 lokacija i zapošljavaju 15 hiljada ljudi.

U 2005. godini preuzeli su i solinsku brodograđevinskuu kompaniju "AD Brodovi" koja se bavi proizvodnjom jahti.

Kurir.rs/Tanjug
Foto: Youtube/Printscreen