Reka Tara je ponovo ugrožena radovima na auto-putu, tvrde iz Sportsko-ribolovačkog kluba (SRK) "Tara i Morača“, koje gazduje vodama na području kolašinske opštine.

Predsednik Upravnog odbora (UO) tog kluba Momir Živković najavio je da će narednih dana podneti prijave protiv preduzeća koje izvode radove na auto-putu, jer je, kako kaže, stanje katastrofalno.

"Podizvođaču radova podgoričkom preduzeću Montengero petrol smo obustavili radove. Vađen je šljunak i pesak iz reke. Takođe imamo pouzdane informacije da se uveče cisterne ispiraju u reci, pa u vodu dospeva i beton. Zbog svega toga, pre par dana je bilo nemogoće odrediti koje je boje voda. Povereno nam je čuvanje kolašinskih voda i u tome ćemo biti ažurni i odgovorni. Razgovarao sam i sa predstavnicima kineske kompanije CRBS, koji su me uputili na investitore", kazao je Živković Vijestima.

Prema njegovim rečima, SRK će ubuduće odrediti ribočuvara, koji će kontrolisati stanje na reci u blizini gradilišta i za svaki prekršaj podnosiće prijave nadležnim inspekcijama. Mnogo truda da zaštite Taru od izvođača radova na auto-putu minulih godina imali su i u Flaj fišing klubu (FFK) "Maniro", koje je do nedavno gazdovalo kolašinskim vodama. Članovi tog kluba podnosili su nekoliko prijava, ali i vodili sudske postupke protiv podizvođača i Direkcije za saobraćaj zbog ugrožavanja Tare.

U oktobru prošle godine, kineska kompanija CRBS, koja je izvođač radova uradila je predlog mera za zaštitu Tare, koji obuhvataju sprečavanje zagađenja, otklanjanje uticaja i poboljšanje životne sredine.

CRBC, kako su tada kazali, nema svoju fabriku betona na kampu Jabuka. Betonom se snabdevaju od podizvođača, kompanije Montenegro Petrol, koja poseduje fabriku za izradu betona.

"Svaka fabrika betona za potrebe izgradnje auto-puta radi na osnovu dobijenog Eleborata procene uticaja na životnu sredinu. Kompanija CRBC ima veoma stroga pravila o odlaganju otpadnih materijala i očekujemo da takva pravila poštuju i svi naši podizvođači“.

Kurir.rs/Vijesti.me

Foto: SRK Tara i Morača