Demokratska partija socijalista (DPS) kupila je softver uz pomoć kojeg je uparivala matične brojeve građana sa njihovim profilima na društvenim mrežama ili podacima na internetu, kako bi uticala na njihove političke stavove u vreme predizborne kampanje za predsedničke izbore 2018. godine

„Vijesti“ su u posedu obimne dokumentacije koju su državni revizori izuzeli tokom finansijske kontrole partije 2019. godine, a svedoči o ugovoru sa mađarskom kompanijom “Big data analytics” o nabavci softvera, što im je u testnoj fazi omogućilo da prepoznaju i utiču na političke stavove oko 40.000 građana…

Ugovor vredan 60.000 evra

DPS je, kao naručilac posla, potpisao ugovor sa mađarskom firmom “Big data analytics” iz Budimpešte. Predmet je “izrada i instalacija softvera za bazu podataka o glasačima sa društvenih mreža (Social Voter Database)”, “pružanje konsultantskih usluga naručiocu kako bi ovaj softver mogao da primeni i da počne da ga koristi na pravilan način”.

Ugovor je vredan najmanje 60.000 eura.

Mađarska firma obavezala se i na “dostavljanje podataka opisanih u Aneksu I na osnovu raspoloživih informacija o glasačima iz njihovih aktivnosti na društvenim medijima”.

Državna revozorska institucija (DRI), kako je zvanično saopšteno “Vijestima”, sa tim je upoznala i nadležnu Agenciju za zaštitu ličnih podataka (AZLP).

Ta institucija, ipak, nije kontrolisala tada vladajući DPS i moguću zloupotrebu ličnih podataka – matičnih brojeva destina hiljada građana.

U odgovoru redakciji, pozivaju se na mišljenje institucije iz 2015. godine, prema kojem se Zakon o zaštiti podataka o ličnosti “ne primenjuje na obradu ličnih podataka od strane Facebook INC, pa Agencija nije nadležna za tumačenje i primenu stranog zakonodavstva…”.

Tada najjača vladajuća partija, kako pišu u internoj korespondenciji, konstatuje da su softver uspešno testirali u predsedničkoj kampanji 2018. godine, na 40.000 građana.

Tada je na izborima pobedio njihov kandidat Milo Đukanović.

DPS nije odgovarao na pitanja “Vijesti”.

Kurir.rs/Vijesti/Preneo: P. P.