Počelo je suđenje odgovornima za nesreću na putu Krpani na auto-putu A1 koja je 30. novembra 2013. odnela četiri života i u kojoj je 16 ljudi povređeno

Teški i brojni propusti firme "Hrvatski auto-putevi" - održavanje i naplata putarine, doveli do nesreće u kojoj je poginulo četvoro ljudi jer ova firma 9 dana nije popravila električni kvar.

Na optuženičku klupu seli su Ivo Klanac (48) saobraćajni policajac, Lovre Šabić (37) pomoćnik direktora Hrvatskih auto-puteva za tehničke poslove u Sektoru održavanja, Kazimir Služek (65) šef odeljenja za elektro i mašinsko održavanje i Jakov Pedišić (39) šef Tehničke jedinice Sveti Rok.

tunel-sveti-rok-hrvatska-autoput.jpg
Foto: Printscreen Twitter

U optužnici piše da su Klanac kao policajac i Pedišić kao nadređeni, iako su znali da je meteorološka stanica na putu Krpani neispravna i usprkos tome što su po prognozi znali za mogućnost poledice, propustili da preventivno posipaju put.

Šabića i Služeka, zadužene za organizaciju, kontrolu i održavanje instalacija, tužioci smatraju odgovornima jer nisu ništa uradili da se otklone kvarovi na uređajima koji su ostali bez napajanja iako su o tome bili obavešteni.

Zbog toga njihova jedinica na Maslenici nije imala podatke o stvarnim uslovima na putu pa su putnici u smeru Zagreba u tunel Krpani ulazili brzinom od 100 km/h, a po izlasku na istoimeni put u 6:10 sati dočekao ih je ledeni pakao.

Da su na Maslenici znali za takve uslove, auto-put bi bio zatvoren ili bi se u najboljem slučaju vozilo najviše 40 km/h.

Već svedočenje prvog svedoka Marija Budiše, koji se bavi elektroodržavanjem, otkrio je šokantne propuste u radu državne kompanije.

Devet dana pre nesreće dogodio se veliki kvar koji je on uspeo privremeno da sanira, ali se isto dogodilo i sutradan. Obavestio je nadređene i saznao da ne mogu da angažuju izvođača koji se bavio popravkama jer s njim nije obnovljen ugovor, a odgovorni nisu učinili ništa povodom toga.

(Jutarnji)