OSJEK - Jedna osječka porodica našla se u šoku kada su im rekli da ne ne mogu da lete avionom Kroacija erlajns iz Osijeka u Split jer je njihova 11-mesečna ćerkica prekobrojna

Naime, ona je bila “osmi putnik”, točnije osma beba na spomenutom letu, a, prema pravilima agencije, dopušteno ih je samo sedmero.

- Kupili smo kartu još u maju u agenciji Croatia Airlinesa, i u petak 8. jula došli na let. Posle sat i po došla je jedna gospođa i rekla nam da napustimo avion uz objašnjenje da smo se mi poslednji čekirali. Atmosfera u avionu je bila užasna, svi su bili ogorčeni zbog kašnjenja, a bebe i starija deca su plakala, međutom pilot jednostavno nije želio da poleti dok mi ne iziđemo iz aviona. Navodno, nije bilo dovoljno sigurnosnih pojaseva za bebe, odnosno u avionu je s našom bilo osam beba, a sedam pojaseva pa je pilot insistirao da iziđemo - ispričala je za Glas Slavonije majka 11-mesečne devojčice.

- Rečeno nam je da ćemo dobiti 500 evra odštete od Kroacija Erlajnsa, to ne može da ublažiti naš bes, jer nam se sve to dogodilo iako smo uredno i na vreme platili svoje avionske karte i rezervirali smeštaj - ispričala je Osječanka.

Ona je kazala i kako je doznala da ovo nije jedina takva situacija, ali kaže da su u nekim slučajevima “zažmurili” na veći broj dece. Inače, na web stranici Kroacija Erlajnsa stoji naznaka o prevozu dece u dobi do dve godine, ali osim cene karte i rezervacije, nigde ne stoji koliki je dopušten ukupan broj beba u avionu.

Umesto u 21 sat avion je za Split poletio oko 23 sata, a porodici koja je morala da izađe iz aviona u pomoć su priskočili radnici Aerodroma Osijek (ZLO), koji su ih sutradan kombijem odbacili do Zagreba, odakle su imali let za Split.

U odgovoru Kroacija Erlajnsa stoji da su upoznati sa slučajem i da se još jednom izvinjavaju porodici koju nisu mogli da ukrcaju na spomenuti let.

"Do spomenutog propusta došlo je zbog pogreške u sistemu rezervacija. Naime, sistem je programiran tako da ne dopusti rezervaciju osmog deteta, ali u ovom je slučaju to se ipak dogodilo. Istražujemo uzrok toga kako se slične situacije više ne bi ponovile. Kako su svi putnici imali uredno izdane karte, problem je primećen tek u avionu. Nakon što ni jedna porodica s bebom nije dobrovoljno odustala od leta, porodica koja se zadnja čekirala za let nije mogla biti ukrcana" stoji u odgovoru. Kroacija Erlajnsa navode kako je obitelji ponuđen zemaljski prijevoz do Zagreba na trošak kompanije te karata za let po izboru iz Zagreba za Split.