Mladi bračni par iz Karlovca Nikola Preradović i Sanja Hlaić, poginuli su u nedelju kada je na automobil u kom su se nalazili naleteo teretni voz.

"Nemam snage ništa da vam kažem. Šta tu ima da se kaže, to je tragedija, njih više nema", na rubu snage, jecajući, jedva je prozborila ožalošćena mama

Nikole Predovića (32), koji je u nedelju sa svojom voljenom Sanjom Hlaić (29) smrtno stradao u naletu teretnog voza u Donjem Zvečaju.

Mladi bračni par iz Karlovca nedavno je u naselju Osor pored Mrežnice kupio vikendicu, gde su se uputili i kobne nedjelje. U podne su automobilom "reno megan" prelazili pružni prelaz, kad je njihovo vozilo, iz za sada nepoznatog razloga, stalo na pruzi. Sumnja se da su se zaustavili zbog snega.

U to vreme iz smera Karlovca naišao je teretni voz. Mašinovođa je besomučno trubio ne bi li upozorio vozača. Nažalost, lokomotiva je udarila u bočnu, vozačevu stranu i gurala vozilo dvestotinjak metara. Uprkos brzoj intervenciji vatrogasaca i Hitne pomoći, Nikoli i Sanji nije bilo spasa. U smrskanoj olupini automobila zadobili su višestruke smrtonosne povrede i preminuli su na licu mesta.

nesreca-u-karlovcu-1.jpg
Foto: Printscreen 24sata.hr

Ta tragedija podstakla je sindikat radnika Hrvatskih železnica da u javnost iznese brojne optužbe na račun HŽ Infrastrukture. Mario Grbešić, zamenik predsednika sindikata, kaže kako bi satima mogao da nabraja primere nesreća koje “idu na dušu” Infrastrukture. Tvrdi da ta firma služi za uhlebljivanje podobnih kadrova.

"Jedini konkursi su oni za članove uprave. Imamo bezbroj pomoćnika, direktora i drugog rukovodećeg osoblja, a kad treba da zaposlimo ljude od čije procene sigurnosti zavise ljudski životi, onda za njih nema mesta", jasan je Mario Grbešić koji smatra da unazad pet godina nema modernizacije ni tehnoloških rešenja koji bi saobraćaj učinili sigurnijim.

Kaže da u Hrvatskoj postoji oko 1400 pružnih prelaza bez fizičke prepreke, odnosno branika i polubranika. Ističe da je pre 3 godine donesen plan modernizacije 200 prelaza širom zemlje, koji je trebalo da bude realizovan od 2015. do 2019. godine.

nesreca-u-karlovcu-3.jpg
Foto: Printscreen 24sata.hr

"Potpisan je okvirni sporazum, osigurano je 200 miliona kuna, ali od silne priče nabavio se tek 21 uređaj za signalizaciju. Ne znam jesu li ugrađeni, ali ni jedan modernizovani prelaz još nije pušten u samostalni rad, a to znači da se još smatra neosiguranim. Umesto da zapošljavaju nove ljude, oni pune kancelarije", kaže Grbešić.

Dodaje da je cena postavljanja branika na jednom prelazu oko milion kuna.

Iz HŽ-a kažu da će u prvoj polovini godine u promet pustiti 21 modernizovani prelaz. Na stanje hrvatskih železnica u nedelju se osvrnuo i resorni ministar Oleg Butković. Izrazio je saučešće porodicama poginulog mladog para, a onda obećao da će ministarstvo urediti oko 1500 pružnih prelaza u Hrvatskoj.

"Za deo železničko-putnih prelaza identifikovaniih kao crne tačke sredstva su već osigurana iz proračuna HŽ Infrastrukture", rekao je Butković i je dodao kako će struka odrediti koji će prelazi, uz signalizaciju, imati i rampe.

Kurir.rs/24sata.hr

Foto: Printscreen 24sata.hr

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

(KURIR TV VESTI) OVO JE OPTUŽNICA PROTIV ZORANA MARJANOVIĆA! Ćerka bila na nasipu, dok joj je otac ubijao majku!