Nema Čeha, Slovaka, Nemaca, Ialijana... ma nema ni pasa na našim ulicama. Na Hvaru možda tek pokoja jahta, sada odjednom senzacija. Nema ni kruzera, američkih bogatih penzionera, jug je prazan.

"Ali nema ni milijardera, ni potomaka plave krvi, ni svetskih poznatih koje je korona isto oterala s Jadrana. Sve je stalo. I u tom čekanju Godoa uvek se izrodi i neka zanimljiva teza, kao ona jednog splitskog konobara koji nam je mudro na naše pitanje 'šta ima' odgovorio kratkom, ali značajnom rečenicom", prenosi Slobodna Dalmacija.

"Korona je pokazala jednu bitnu stvar, da se kod nas ne događa visoki turizam!"

Još i danas se u dubrovačkim turističkim krugovima nevoljno prisećaju priče o omanskom sultanu, kome je grad bio toliko dosadan da mu se nije dalo uopšteda ga poseti. Zanimljivije mu je bilo na jahti. Ali i jedne princeze na zrnu graška, koja je zakupila hvarski hotel za sebe i svoju ogromnu svitu. I paf, nije ni došla, a već je izašla.

Zapravo šta im osim divnog mora i nekolicine uvek istih restorana s celeb-lista Hrvatska može da ponudi? U većem broju niti smeštaj kakav žele, niti brendirane radnje koje pometu kada krenu u šoping, niti zabavu na kakvu su naviknuli. Zato i ne silaze sa svojih jahti, osim ako odu nešto da pojedu.

"Iako beležimo zapažen interes stranih investitora i gostiju koji iskazuju interes za smeštajnim objektima i uslugama visokog turizma, Hrvatska se još uvek nije isprofilirala kao destinacija luksuznog turizma. I zapravo se jako malo radi na tome. Ako uporedimo Hrvatsku s konkurentnim tržištima, možemo zaključiti kako nam na tržištu manjka smeštajnih kapaciteta koji zadovoljavaju zahteve i visoke kriterijume što ih takvi gosti traže. Neretko moramo podsetiti da klijenti ne traže samo vrhunsku nekretninu, već i prvoklasnu lokaciju uz more jer upravo je to ono što najčešće nemaju u svojoj zemlji", kaže Marko Pažanin.

Smeštaj na vrhunskom nivou se za goste iz visokog turizma podrazumeva. Ali oni traže više od toga, ukupni doživljaj, originalni turistički proizvod što pred nas stavlja zadatak kreiranja imidža destinacije s posebnim sadržajima. Sumarno rečeno, gosti koji mogu sebi brzo priuštiti i ptičje mleko traže puno maštovitiju turističku ponudu od one koju im Hrvatska nudi, prenosi list.

"Prvenstveno nam nedostaju posebni i autentični sadržaji kojima bismo mogli produžiti turističku sezonu. Kompletna ponuda usluga i sadržaja koji se vežu uz luksuzni lajfstajl morala bi biti unapređena, i tu definitivno jako zaostajemo za konkurentskim tržištima. Naša ponuda još uvek ne uključuje trgovine nekih od najpopularnijih luksuznih modnih brendova odeće i modnih dodataka. A restorane koji zadovoljavaju kriterijume takve klijentele nalazimo samo u izolovanim sredinama, koje su na nivou Hrvatske prepoznate kao luksuzne destinacije. Međutim u poređenju s drugim zemljama i dalje se radi o mnogo oskudnijoj ponudi", kaže Pažanin.

Ima sredina nalik Hvaru, jugu zemlje, Istri koje su na tragu onoga što takva klijentela traži. Na tim se lokacijama mogu pronaći tragovi svetskih trendova kroz objekte s nevjerojatnim luksuzom, praćenih iznimnim restoranima. Ali bez obzira na to, u globalu, kaže Pažanin, još uvek nismo ni približno konkurentni ako se poredimo s drugim zemljama. Onima koje su do sada prepoznate kao destinacije luksuznog turizma.

Kurir.rs/Slobodna Dalmacija