U teškoj železničkoj nesreći kod Novske poginula su dva muškarca, starosti 52 i 62 godine, i maloletnik od 17 godina, prenose mediji.

Jedan od poginulih u nesreći kod Rajića bio je Mario Gusak zvani Gule, koji je vozio putnički voz 2506 na relaciji Vinkovci - Novska.

Trebalo je svega nekoliko kilometara da stigne do Novske i završi radni dan. Umesto da sa radnim kolegom, kondukterom Tadijom Matkovićem, na stanici Novska popiju kafu i sačekaju voz koji će ih odvesti kući u Slavonski Brod, nažalost, punom brzinom od oko 100 kilometara na sat, zabili su se u teretni voz koji je stajao na šinama zbog kvara.

Prizor na mestu nesreće bio je užasan u kišnoj noći, ali još strašniji kada je svanulo jer je sve izgledalo kao jedna velika eksplozija. Poginuli su radnici HŽ-a i mladi meštanin za kojeg su rekli da se vraćao kući iz srednje škole. Večernji list nezvanično navodi da je maloletnik sin drugog mašinovođe, kolege iz Zagreba.

Mario Gusak iza sebe ima više od trideset godina železničkog staža, vozio je lokomotive po raznim kolosecima i pod ne uvek lakim uslovima. Njegove kolege mašinovođe i dalje se sećaju kako je 2019. godine, zahvaljujući svom iskustvu, izbegao veliku železničku tragediju. Naime, te srede, 17. jula 2019. godine, međunarodni voz broj 414, u sastavu lokomotive HŽ 1142-001 i putničkih vagona, saobraćao je po utvrđenom redu vožnje iz Beograda za Filah, Austrija. Mašinovođa Mario Gusak vozio je brzinom većom od 100 kilometara na sat kroz slavonsku ravnicu. Nešto pre 16 časova približavao se stanici Nova Kapela. Iako je ograničenje brzine na tom delu pruge sto kilometara na sat, znao je da se približava prelazu koji nije zaštićen branicima, pa je za svaki slučaj počeo da usporava na 60 kilometara na čas. Čim je prošao prelaz, vozač i putnici su umalo izleteli sa sedišta.

- Bilo je kao bomba. Mislio sam da mi je neko stavio nešto ispod lokomotive. Cela lokomotiva se podigla sa šina i udarila nazad. Odmah sam zaustavio voz i šokiran izašao iz lokomotive da vidim šta se desilo. Nisam mogao da verujem! Tada sam shvatio šta je moglo da se desi - rekao je za Jutarnji vozač Mario Gušak.

Pregledom donjeg stroja lokomotive video je da je deo kočionog sistema otpao sa jureće lokomotive. Tačnije, regulator kočenja SAB, komad čvrstog gvožđa, dužine više od jednog metra, prečnika nekoliko centimetara, težine oko sto kilograma.

- Sreća je što sam usporio. Da se ​​to desilo brzinom od 100 kilometara i više, ili da se, ne daj Bože, dogodilo dok sam prelazio pragove, verovatno bi ceo voz izleteo sa koloseka – rekao je tada pokojni Mario.

Iako je, dakle, došlo do ozbiljnog incidenta koji ozbiljno utiče na sigurnost železničkog saobraćaja, a oštećena je i železnička infrastruktura, preduzeće HŽ Putnički prijevost nije obavestilo ni javnost ni Agenciju za istraživanje nesreća u vazdušnom, pomorskom i železničkom saobraćaju. Prevoz o ovom incidentu, koji su prema zakonu dužni da urade.

Mašinovođa Gusak je postupio po propisima, o nesreći je obavijestio dispečera mašina u HŽPP-u, a potom sa zabrinutim putnicima otišao na kafu do dolaska nove lokomotive iz Vinkovaca. Preuzeo je novu lokomotivu i bezbedno dovezao voz u Zagreb.

Kurir.rs/24sata.hr