Hrana, piće i romansa snažno su povezani sa mirisom čokolade, ali slično pravilo ne važi u drugim kategorijama, poput stripa, umetnosti, baštovanstva

LONDON - Miris čokolade u knjižari podstiče ljude da kupuju "ljubiće", ali nema gotovo nikakav uticaj na kupovinu krimi romana, vodiča ili stručne literature, procenjuju stručnjaci.

Istraživači univerziteta u Antverpenu posmatrali su ponašanje 201 mušterije u jednom knjižarskom lancu tokom 10 dana i došli do ovih otkrića koja takođe ukazuju da miris čokolade podstiče kupce da razgledaju a da one koji su ciljano ušli u knjižaru dekoncentriše.

Kupci su 3,48 puta bili spremniji da pogledaju ljubavni roman ili kuvar kada bi namirisali čokoladu a 5,93 puta su bili spremniji da ih kupe, prenosi "Gardijan".

"Kada kupci namirišu čokoladu, koncepti koji se vezuju za čokoladu poput kuvanja odmah iskrsnu u umu mušterije", rekao je autor studije Liv Duše.

U studiji se navodi da su hrana, piće i romansa snažno povezani sa mirisom čokolade ali da slično pravilo ne važi u drugim kategorijama poput stripa, umetnosti, baštovanstva, ekonomije, menadžmenta, zakonodavnih spisa, krimića ili turističkih vodiča. Zanimljivo je da je u radnjama gde je čokolada mirisala došlo do skoka prodaje i ovih žanrova ali taj porast nije bio mnogo veliki.

Ranije studije utvrdile su da čokolada pozitivno utiče na raspoloženje mušterija koje su tada spremne da ostanu duže u radnji i pažljivije prouče proizvode.

Studija antverpenskih stručnjaka potvrdila je da "prisustvo čokoladnog mirisa ima pozitivan uticaj na generalno ponašanje, ali negativan na ciljano ponašanje u radnji" odnosno da su ljudi zbog mirisa spremniji da razgledaju iako nisu imali tu nameru.