Dragan Velanac je tek nekoliko meseci direktor marketinga fudbalskog kluba Partizan, a rezultati u tom izuzetno značajnom segmentu klupskog delovanja već su vidljivi. Ipak, Velanac čvrsto stoji na zemlji, jer je svestan da uvek može više da se uradi, da se naprave novi iskoraci, kako bi Partizan postao najprepoznatljiviji fudbalski brend na ovdašnjim prostorima.

velanac1.jpg
Www.partizan.rs 

Velanac je pune dve decenije u Partizanu, a pre nego što je postao šef marketinga, godinama je bio predstavnik crno-belih za odnose sa Evropskom fudbalskom unijom (UEFA), stekavši mnogobrojna dragocena prijateljstva i sa ljudima iz najvećih klubova na svetu.

- To iskustvo mi svakako pomaže. Gledali smo i pratili godinama šta drugi rade i osmišljavali šta možemo mi da uradimo. Naravno, nikoga ne želimo da kopiramo i pravimo plagijat, već da ponudimo nešto jedinstveno sa pečatom Partizana - izjavio je u razgovoru za Kurir Dragan Velanac.

Navijači od omiljenog kluba očekuju veliku ponudu, pre svega u zvaničnim klupskim prodavnicama.

- Pre pandemije virusa korona, koja je u velikoj meri uticala i na ceo sport na globalnom nivou, imali smo pored čuvenog crno-belog butika na svom stadionu, koji je tu decenijama, i prodavnicu u centru Beograda. Želimo da otvaramo nove kanale komunikacije i pravimo strategiju kako ćemo dalje. Ponovo je aktuelno pitanje da pokrenemo šop na atraktivnoj lokaciji van stadiona, jer to je jedan prirodan proces koji treba klubu da donosi prihode - poručio je Velanac.

Tehnički sponzor Partizana već šest godina je "Najk", vodeći svetski proizvođač sportske opreme, ali takva saradnja ima i drugu stranu medalje.

- I oni imaju svoja očekivanja, što se ovde zanemaruje. Sponzori su mnogobrojnim klubovima u evropskim top "ligama petice", koji naravno imaju priorite, pre svega jer je tamo mnogo veće tržište. Partizan ima svoju jaku bazu navijača, ne samo u Srbiji, nego i u Evropi i svetu. Ali, imamo klubove koji su i globalni brend, kao što je recimo Mančester junajted! Teško je njima parirarati. Zato je bitno da imamo dobre rezultate, koji i nama u marketingu daju vetar u leđa - naglasio je Velanac.

partizan.jpg
Printskrin 

Senzacionalna pobeda u Kelnu u trećem kolu Lige konferencija, kao i uspesi u Evropi, mogu da bude i prekretnice i za nove marketinške poduhvate.

- U bogatoj istoriji, Partizan je 1966. godine igrao čuveno finale Kupa šampiona protiv Reala, ali je u bivšoj Jugoslaviji bio i na utakmicu od ispadanja u Drugu ligu. Usponi i padovi su normalna stvar u fudbalu, ima i mnogo drastičnijih primera u Evropi. Sada je najvažnije da imamo maksimalnu podršku uprave kluba, a tu pre svega mislim na generalnog direktora Miloša Vazuru, predsednika Milorada Vučelića i sportskog direktora Ivicu Kralja - kazao je Velanac.

Najbliži saradnici Dragana Velanca u marketing službi Partizana su: Atila Hasanagić, Dejan Bogdanović i Željko Sabljić, koji brinu najviše o jakom sponzorskom pulu i distribuciji ulaznica, odnosno privlačenju publike.

- Poseban deo je PR služba, koju smo osveželi sa mladim ljudima, ali i novim projektima, poput popularnog podkasta, tako da idemo u korak i sa digitalnom evolucijom. Do sada je sve to padalo na teret portparolke Biljane Obradović, koja sjajno radi, ali ne može ni ona sve sama. Stadion, dres i grb su nešto po čemu je svaki klub prepoznatljiv, pa tako i Partizan! Ali, trudimo se da ponudimo uvek nešto novo. Evo, sada imamo i dečiju tribinu, što je naišlo na dobar odjek i oko toga Maja Krstajić i član uprave Dragan Trailović odrađuju odličan posao - istakao je Velanac.

whatsapp-image-20201205-at-16.23.04-1.jpg
Kurir 

Ipak, ono što svi kojima je Partizan u srcu žele što pre da vide jeste veći broj gledalaca na utakmicama na stadionu u Humskoj ulici, čega je svakako svestan i Velanac.

- Najveći problem ne samo Partizana, nego i svih ostalih klubova u Srbiji je infrastruktura. Dok su uslovi na stadionima za publiku ovakvi kakvi jesu, teško je očekivati da tribine stalno budu dobro popunjene. Tu već ni cena ulaznica nije mnogo bitan faktor, jer kada pustimo besplatan ulaz, ni tada ne dođe više od hiljadu gledalaca nego kada se karte kupuju. To je ozbiljan problem, sa kojim svi zajedno što pre moramo da se suočimo, jer samo sa modernom infrastruktirom možemo da očekujemo i veliki broj ljudi na stadionima širom Srbije - zaključio je Dragan Velanac.

Mladen Mijatović za bolju medijsku sliku

U FK Partizan postoji i Komisija za marketing, koju čine: Mladen Mijatović, Predrag Popović i Marko Pavlović.

Mijatović je i član uprave, a kao ugledni novinar svakako da je sa saradnicima u značajnoj meri doprineo boljoj medijskoj slici crno-belih.

Kurir sport/ L. Delić