mundobasket-manila-2023-dado-djilas--predrag-gajic-1.jpg
Kurir 

U Manili na jednom kvadratnom kilometru živi 42.857 ljudi i po tome je prestonica Filipina najgušće naseljeni grad na planeti. Posledica je to konstanog priliva ruralnog stanovništva u potrazi za boljim životom.

Onda možete da zamislite koliko ovde ima automobila. Putovanje čevorotočkašem u takozvanom špicu predstavlja pravi izazovv i muku, u šta smo imali priliku da se uverimo. Za 20-tak kilometara ponekad je potrebno i četiri sata, praktično se putuje brzinom hoda.

img20230824wa0078.jpg
Dado Đilas 

Ipak, ovde svi voze, a verovatno je ovo grad sa najviše japanskih automobila u proseku. Posebno se izdvaja "tojota", čini se da ulicama jezde samo auti sa poplarnom značkom "t" na njušci, iako se mogu videti i još neki japanski i koreanski brendovi, a prisutan je i "ford". Ipak, niko od njih ne može da priđe "tojoti".

whatsapp-image-20230824-at-07.43.53.jpg
Dado Đilas 

I onda smo dobili objašnjenje. Već decenijema japanski proizvođač ima najveći udeo u prodaji automobila na Filipinima, ne samo zbog već poznate pouzdanosti. Filipinci se lako odlučuju za "tojotu" iz nekoliko razloga. U ovoj zemlji postoji fabrika ovih automobila, kao i rezervnih delova koji nisu skupi i lako se nabavljaju.

"Tojota" , interesatno, ima najpovoljnije cene na svetu upravo na Filipinima, najpopularniji model "vios" može da se kupi već za 13.000 evra. Malo više treba da se izdvoji za SUV "raš". Takođe, dileri kupcima nude kredite bez kamate, pa je novo vozilo dostupno i onima koji nemaju velika primanja.

viber-image-20230828-042125714.jpg
Kurir Sport 

Brojke pokazuju da standard nije nešto čime Filipinci mogu da se pohvale. Porodica prosečno ima priliv od oko 7.000 dolara godišnje, ali treba istaći da su primanja mnogo veća u gradovima i da prosekprilično ubija količina ruralnog stanovništva, a udeo je više od 50%.

viber-image-20230828-042318074.jpg
Kurir Sport 

Dolazimo tu do još jedne značajne stavke zašto u području Metro Manila ima oko 1,3 miliona automobila i zašto je u gradu gužva neopisiva. To je - cena goriva!

Litar dizela u Manili košta samo jedan evro, dok za benzin treba platiti 1,05 evra.

Dakle, Filipincima koji prosečno zarađuju nije veliki problem da kupe nov auto i da svakog dana troše velike količine goriva.

Kurir sport