Zahvaljujući prošlogodišnjem plasmanu, kada je takmičenje završio na 11. mestu ove godine nosiće startni broj 14

Četvrtu godinu zaredom Gabor Sagmajster dolazi u Abu Dabi kako bi sa Dakar družinom vozio po dinama u unutrašnjosti Emirata. Zahvaljujući prošlogodišnjem plasmanu, kada je takmičenje završio na 11. mestu ove godine nosiće startni broj 14.

U četvrtak prvog dana premijernog takmičenje sezone Svetskog šampionata za motocikliste i kvadove na stazi Jas Marina odrađeni su kvalifikacioni deo i tehnički prijem, da bi već u subotu 5. aprila na red došao specijalni ispit koji će biti održan pored Ferari kompleksa, a posle toga sledi odlazak u pustinju u trajanju od pet dana.

- Svaki put mi je drago kada doputujemo u Emirate i krenemo sa pripremama za takmičenje po dinama. Svako ko misli da ostvari ozbiljan rezultat na Dakaru jednostavno mora ili da nauči ako već nije kako se vozi po pesku, ili da Svetski šampionat iskoristi kao dobar trening, kako bi ostao u formi. Na sreću Miran Stanovnik i ja se bavimo treniranjem i pre svega druženjem – rekao je Sagmajster.

Ako je suditi po prvom danu i nezvaničnom spisku prijavljenih takmičara ovogodišnje izdanje Desert challenga obećava neizvesnu i uzbudljivu borbu za plasamn u prvih deset.
- I ako sam dobio startni broj 14 na osnovu nezvanične liste startovaću sa 11. mesta, praktično sa pozicije na kojoj sam završio prošlo izdanje Svetskog šampionata. Uvidom u spisak takmičara koji su prošli kvalifikacioni deo očekuje nas vrlo zanimljivih i neizvesnih pet dana u pustinji. Što se tiče mene ja sam spreman, takođe i motor, ali moram još jednom da naglasim da mu je ovo treća sezona i da je prevalio ozbiljnu kilometražu. Voziću koliko mi dozvoljavaju uslovi i ako bih ponovio prošlogodišnji plasman, mislim da bi to bio još veći uspeh baš zbog pomenutih detalja – dodao je Gabor.

Posle verifikacionog dela koji je odrađen u četvrtak, juče je na programu bio tehnički prijem, koji je održan u jednom od boksova staze za Formulu 1 Jas Marin u Abu Dabiju. Jedan za drugim tačno po satnici smenjivali su se takmičari na motociklima i kvadovima, kako bi prošli sve tačke, koje predviđa tehnički prijem, odnosno kako bi ljudi iz organizacije utvrdili da li su zadovoljili stroge norme takmičenja, koje se održava u pustinji.

- Svake godine tehnički prijem, barem u mom slučaju traje sve kraće i kraće, iz prostog razloga zato što smo Torsten i ja odradili sve što je potrebno. Nama svakako nije u interesu da nas vraćaju, a ni njima da gube vreme sa nama, ako znaju da smo tu već nekoliko sezona i da smo dobro upoznati sa pravilima. Ovde su mnogo bolji uslovi nego na Dakaru i svake godine i mi se sve više sviđa- rekao je Sagmajster.

Danas je na programu Prolog, ili kako bi ga takmičari nazvali specijalni ispit, koji će se voziti na moto kros stazi u sastavu kompleksa Jas Marin.- Prolog koji se vozi praktično na moto kros stazi dužine nešto više od dva kilometra poslužiće da se izborimo za startne pozicje prvog dana u pustinji. Narednih dana startnapozicija zavisiće kako ko od takmičara završi prethodni takmičarski dan. Ukupno smo pet dana u pustinji i izazov koji pruža pesak oko Abu Dabija idealna je prilika da se što bolje pripremim za naredni Dakar – dodao je Sagmajster.

V. Š.