Postigao sam vrhunske WRC rezultate, tražio sam novi izazov i WTCC mi se učinio kao šampionat u kojem je sve moguće ostvariti. I tako smo krenuli od nule

Devetostruki reli šampion sveta Sebastijan Leb postavio je nedostižne WRC rekorde i rešio da otvori novo poglavlje prebogate karijere. Sada su tema kružne staze, pozornica na kojoj Leb ima mnogo iskustva, ali ne i kad su u pitanju turing trke. Sitroenov WTCC program 2014. dobro je ustrojen, obilno finansiran i napreduje koracima od sedam milja. Ipak, čak će i čarobnjaku iz Alzasa biti potrebno vreme da se etablira u novom okruženju, privikne na 380KS na prednoj osovini i borbu branik uz branik. Svejedno, nije pitanje hoće li pobeđivati, nego kada će početi.

Sitroen te je bezuslovno želeo u igri, kolega Ivan Miler pomogao je savetom, ali koji je bio tvoj motiv da se odlučiš za WTCC?

- Pre moje devete titule u Svetskom reli šampionatu, 2012. godine, počeo sam da razmišljam o svojoj budućnosti u auto-sportu. Znao sam da želim da nastavim da vozim u nekom međunarodnom tamičenju. Hteo sam da naučim nešto novo, uz uvek isti cilj - da uživam u vožnji. U isto vreme, želeo sam da nastavim da vozim za Sitroen i da s timom uđem u novu avanturu. Postigao sam vrhunske WRC rezultate, tražio sam novi izazov i WTCC mi se učinio kao šampionat gde je sve moguće ostvariti. I tako smo krenuli od nule. Ivana Milera dugo poznajem, iz istog smo dela Francuske, ja ga veoma cenim, što znači da bismo prirodno mogli da izgradimo jak osećaj timskog jedinstva.

Do sada si puno testirao „C-elize“. Koja je osnovna razlika između njega i automobila koje si ranije vozio (DS3 WRC, meklaren, porše), posebno što je u pitanju prednja vuča? Šta tačno treba drugačije uraditi sa „C-elize“?

- Na krugu treba voziti preciznije. Moram da se naviknem na ponašanje „C-elizea“, koji zbog prednje vuče prirodno podupravlja. To su osnovne razlike.

Šta još treba da naučiš o vožnji turing automobila?

sebastijanlebauto.jpg
Citroen, Red Bull 

- Ja još učim kako se vozi na kružnoj pisti, tražim najbolje putanje, to je kompletno drugačiji način vožnje u odnosu na reli auto. Najvažnije je da mojim inženjerima prenesem tačan osećaj posle testa, da bi mi bolje podesili automobil i prilagodili ga mom vozačkom stilu.

Turing trke su po definiciji „kontaktni sport“, ti na to nisi navikao. Kako misliš da se nosiš s tim?

- To je glavna razlika u odnosu na reli, vozač je primoran na „kontakt vožnju“. Dve godine sam vežbao u francuskom Porše kupu sa sopstvenim timom i izgleda mi da uživam u tome. Dobro je što od Ivana mogu puno da naučim o ovladavanju „kontakt vožnjom“.

Da li WTCC može da ti bude dugogodišnji angažman?

- Neću biti najstariji (smeh), ali svakako moram biti strpljiv da ispunim svoje ciljeve.

WTCC ostavlja vremena za druge trkačke aktivnosti. Hoćemo li te gledati na 24 sata Le Mana ili na Dakar reliju?

- Sada radije ne bih planirao nikakva „gostovanja“, želim da se fokusiram na WTCC. To je zaista veliki izazov, sa svim testovima i vremenom uloženim u razvoj auta, mislim da će mi Svetski turing šampionat biti dovoljno veliki zadatak, u toj kategoriji treba da steknem mnogo iskustva.

U 2014. trkao si se u GT seriji i Porše superkupu, postavio si rekord Pajks Pika i povremeno učestvovao na WRC relijima. Verovatno si uživao u slobodi akcije, ali šta te je najviše zabavilo?

- Uživao sam u svakom iskustvu na drugačiji način. Teško je odabrati jedan, jer su ti izazovi zapravo na neki način komplementarni. Moram da priznam da mi je rekord na Pajks Piku veliko dostignuće u karijeri.

Da li ti je žao što nisi pobedio na svom poslednjem WRC startu u Francuskoj? Možeš li garantovati da je zaista i bio poslednji?

http://www.youtube.com/watch?v=Y20CLumT2Sg

- Ne mogu da kažem da mi se sviđa način na koji sam završio WRC učešće, ali kao profesionalni vozač znam kako da bez kajanja učim iz sopstvenih isustava. Ne mogu ništa da obećam, ali se nadam da to jeste bio moj poslednji WRC nastup.

Stižeš li da pratiš WRC i šta misliš o njemu?

- Naravno, uvek ću pažljivo pratiti taj šampionat i rezultate mog tima. Sa zanimanjem pratim i rezultate nove generacije vozača.

Ponovo si u situaciji da ispisuješ istorije auto-sporta, kao prvi čovek koji bi mogao biti šampion i u reliju i na krugu. Dozvoliš li sebi da misliš o svojim jedinstvenim postignućima i onome što je ispred tebe?

- Ne, ne zaista. Ako me pitate jesam li ponosan na svoja dostignuća i da li želim ponovo da pobeđujem, svakako bih rekao da želim. Svaka trka je jedinstvena i u svakoj se posebno fokusiram i koncentrišem na pobedu, a ne na moja opšta postignuća.

Koja ti je lična ambicija u prvoj sezoni WTCC?

- I tim i ja imamo puno toga da naučimo, zajedno ćemo morati mnogo da se trudimo da bismo prevazišli nedostatak iskustva u kategoriji. Možda izgleda pretenciozno reći da ću biti u stanju da odmah pobeđujem, ali ću sve učiniti da baš to postignem.