Borković je mudro izvezao prvu trku, štedeći se za ono pravo, budući da je na sledećoj startovao sa druge pozicije. Iako je u prvom krugu izgubio jednu poziciju, odličnom vožnjom izbegao je svaki rizik, da bi posle odustajanja Milera skočio na deveto mesto. U poslednjem krugu, Borković uspeva da obiđe Monteira i kao osmi prođe kroz cilj
(FOTO) NAJVEĆI USPEH SRPSKOG AUTOMOBILIZMA: Borković drugi u Japanu Autor: undefined

Najbolji srpski automobilista Dušan Borković upisao se u istoriju srpskog i svetskog auto-sporta! Vozač "NIS Petrol by Campos Racing" tima je u svom Ševrolet Kruzu osvojiio drugo mesto na drugoj trci WTCC na čuvenoj stazi Suzuka u Japanu.

Nezapamćen uspeh u istoriji srpskog automobilizma dogodio se u jutarnjim časovima po našem vremenu, kada je Borković prohujao kroz cilj i ispisao najsjajnije trenutke u tekućoj sezoni Svetskog šampionata turing automobila.

Borkovićev ogroman uspeh veći je i kada se u obzir uzme činjenica da je u prvoj trci zauzeo osmo mesto, što muje posle ovog vikenda donelo impresivna 22 boda, što ga je u generalnom plasmanu popelo na broj od 41 osvojenog poena.

Borković je mudro izvezao prvu trku, štedeći se za ono pravo, budući da je na sledećoj startovao sa druge pozicije. Iako je u prvom krugu izgubio jednu poziciju, odličnom vožnjom izbegao je svaki rizik, da bi posle odustajanja Milera skočio na deveto mesto. U poslednjem krugu, Borković uspeva da obiđe Monteira i kao osmi prođe kroz cilj.

Usledila je trka koja će se dugo prepričavati u automobilskim krugovima i koja je Srbiju velikim slovima upisala na mapu svetskog auto-sporta. Borković je sačuvao drugo mesto na startu, ali je već u prvom krugu Mađar Mihelis pokušao da ga obiđe.

Došlo je do kontakta, nije bilo nikog kome u tom trenutku srce nije zastalo bar na delić sekunde. Pančevački as odbranio je poziciju i neoštećen ostao na stazi. U preostalih deset krugova nije dozvolio ni promil šanse svojim pratiocima da ga ugroze i suverenom vožnjom završio trku iza legende ovog sporta, Gabrijelea Tarkvinija.

Borković nije mogao da savlada emocije po izlasku iz automobila, primao je čestitke svog tima i ostalih kolega, a kruna svega bio je spektakularan izlazak na podijum, prvi za nekog srpskog automobilistu u WTCC, jednom od tri najjača takmičenja pod okriljem Svetske automobilske federacije (FIA).

Iako je Tarkvini pobedio, Borković je zasenio sve na pobedničkom postolju, što zbog ovacija koje je dobio, što zbog svoje pojave, budući da je i sa drugog mesta bio ubedljivo najviši na podijumu. - Bilo je fenomenalno! Pobedio sam jer sam imao ogromnu podršku svoje supruge Andrijane,porodice, tima i svih navijača. Video sam u prvoj trci da mogu da stignem sve, jer sam bio brži od Monteira. Smetao mi je, ali nisam hteo da rizikujem. U drugoj trci sam imao taktiku da ne napinjem gume i da polako pokušam i Tarkvinija da preteknem, ali kada me je Mihelic udario, izgubio sam malo vremena. Srećom sam uspeo da održim drugo mesto, izborim se sa Mihelicom i ostanem bez ostećenja usled te borbe - rekao je Borković posle veličanstvenog nastupa u Suzuki.

Zvanično najuspešniji srpski automobilista svih vremena zahvalio se svima koji su bili uz njega u izuzetno teškoj debitantskoj sezoni u FIA WTCC.

- Veliko hvala svima koji su verovali u mene cele sezone, mom timu, mojoj Srbiji, sponzorima, premijeru Vučiću, predsedniku Nikoliću i ostalim čelnicima Srbije, koji shvataju koliko je velika stvar što se srpska zastava vijori u FIA svetskom šampionatu.

Srpski vozač na ovaj način nastavio je fenomenalan niz rezultata na međunarodnoj sceni, pošto je pre dve godine postao evropski šampion na brdskim stazama, a prošle bio treći na Evropskom kupu turing automobila.
Vikend u Suzuki odlučio je i pitanje novog svetskog šampiona, pošto je posle briljantne sezone do titule pobedom u prvoj trci došao Sitroenov vozač Hoze Marija Lopez iz Argentine.


Sezona WTCC završava se na stazi Guja u Makau, gde će se voziti od 13. do 16. novembra.