Alfisti su najjači, čast mi je da sam postao član Alfa Romeo kluba Srbije, uz osmeh priča srpski automobilistički šampion Dušan Borković. Duca je, što je posebno oduševilo sve alfiste na ovim prostorima, u novi šampionat TCR serije ušao za volanom "đulijete", koja se prošle sezone nije baš proslavila.

Međutim, izgleda da je sada neka sasvim druga priča jer su Borković i njegov kolega iz GE-Force tima Davit Kadžaja posle jedne trke "podigli" "đulijetu" na fenomenalno drugo mesto.

- Pred početak sezone sam govorio da "đulijeta" nije na nivou kakvom treba da bude. Prošle godine je nisam vozio, ali se to po rezultatima videlo. Međutim, smatrao sam da ima ogroman potencijal što je i pokazala na prvoj trci. Mnoge druge bredove je Giulietta dobro poljuljala, moj timski kolega i ja smo uspeli u tome. Davit je pobedio, pre toga je ostvario i pol poziciju, tako da definitivno ima potencijal - kaže Duca Borković za sajt ARCS.
Šta tačno podrazumevaš u tome da ima prostora za napredak?
- Postoje neke slabije tačke na tom automobilu. Više troši prednje gume nego što bi trebalo, agresivna je u tom smislu i posle pet, šest krugova javlja se podupravljanje. Konkurenti tada počinju da bivaju brži i to je problem koji moramo da rešimo, ali još nismo sigurni na koji način ćemo to da uradimo. Moguće je da je i staza u Gruziji takva da izaziva veće trošenje guma. Nadam se da će od trke u Bahreinu biti bolje, mada postoje još neke staze koje ne odgovaraju Alfi. To su one gde ima dosta usporavanja i ubrzavanja, a tu su drugi automobili u prednosti.
Gde je onda "đulijeta" u prednosti nad konkurencijom?
- Na stazama koje su brže i imaju brže krivine. Tada je "đulijeta" je na vrlo dobrom nivou. Nadam se samo da će me zaobići pehovi. Interesantno je da se ovaj problem sa letvom i diferencijalom koji sam imao u Gruziji do sada nije javljao. Međutim, to se dešava i "hondi" i drugima, ništa nije strašno. Međutim, meni je najvažnije da ima brzinu, jer bez brzog automobila ne možete ništa.
dusan-borkovic-tcr.jpg
Dušan Borković/Facebook 


Voliš da kažeš da je ovaj automobil zapravo kao "dukati" u Moto GP šampionatu.
- Tako je, mnogo ljudi voli Moto GP, a rekao bih da je "đulijeta" baš "dukati". Bukavlno. Iako nisam tako veliki šampion, mogu da uporedim svoju situaciju sa onom u kojoj je sada Horhe Lorenco i time što je Doviozo brži i ima manje problema. Tako je i u mom timu. Davit Kadžaja je prošle sezone konstantno bio iza mene u šampionatu, a sada je uspeo da pobedi. Doduše, malo sam bolji od Lorenca (smeh).
Međutim, zablistao si u drugoj trci u Gruziji, kao da si se u vrlo kratkom vremenu prilagodio.
- Moj najveći kvalitet jeste što se u trci dobro snalazim, što sam borben. Kadžaja je krenuo sa 10. mesta, a ja sa 13, on je trku završio kao šesti, a ja četvrti. Tako da sam napredovao za devet mesta. Ono što me zabrinjava jeste činjenica da je prošle sezone bilo obrtnuto. U kvalifikacijama sam bio među najbržima, a u trci se dešavalo da izletim. Želim da mi se povrati brzina, moguće je da se u prvoj trci nisam najbolje snašao. A volim da sam brz, onda mogu da doziram tempo kako želim. To sam radio prošle godine i taktika je bila uspešna.
Da li imaš neki poseban odnos prema tome što si za volanom Alfa Romeo automobila?
- Nikada nisam privatno vozio Alfa Romeo automobil. Ali, ako bih sada birao, definitivo bi moj izbor bila "đulija QV". Da, jako mi se sviđa. Izabrao bih je pre BMW M3 ili "mercedes C60 AMG" naprimer... Primetio sam koliko su Alfisti iskreni u ljubavi i odanosti prema brendu koji ima neverovatno istoriju. Mislim da u sebi poseduje neki poseban italijanski duh, kakvog nema u čak ni kod nekih drugih brendova iz Italije.
Postao si i član Alfa Romeo kluba Srbije, mnogi alfisti iz Srbije, sa prostora Balkana, pa iz čitavog sveta sada navijaju za tebe i gledaju te posebnim očima.
- Svestan sam toga i drago mi je što sam postao član počasni kluba. Pokušaću da vratim "alfu" tamo gde joj je i mesto. A znam i da su alfisti najjači i da ne smem ništa loše da kažem...(smeh).