1Kraj je aprila 1994. godine.

Vikend. Petak 29. april, subota 30. april i nedelja 1. maj. Verovatno najcrnji vikend u istoriji Formule 1. Crna Imola!

Sve je počelo u petak kada je, tada mladi i talentovani Brazilac u bolidu Jordana, Rubens Barikelo izleteo sa staze.

Veliki, možda i najveći Airton Sena napustio je bolid čim je preko radio veze čuo za nesreću i odjurio u bolnicu i sedeo kraj kreveta Barikela čekajući da se njegov zemljak probudi.

Nastavilo se u subotu, danas je tačno 26 godina od tog trenutka kada je tokom kvalifikacija život izgubio Austrijanac Roland Racenberger.

Imao je 33 godine, prošao kroz "sito i rešeto" da bi stigao do Fromule 1, i to mu je uspelo baš te 1994. godine, kada je potpisao petogodišnji ugovor sa Simtek timom. A stigao je samo da ga započne.

U Imoli je vozio željan dokazivanja pošto na prethodne dve trke u šampionatu nije imao značajniji rezultat (na VN Brazila se nije kvalifkovao, a na VN Japana bio je 11.).

Tokom vožnje otkačilo mu se prednje krilo i zaglavilo ispod bolida pa nije uspeo da skrene u krivini Vilnev i zakucao se u zid pri brzini većoj od 300 km/h.

Bolid se, prema rečima očevidaca, razleteo u hiljadu stinih delića, Racenbergeru je pukla lobanja, pa su lekari mogli samo da konstatuju smrt vozača.

Roland Racenberger izgubio je život u svojoj prvoj F1 sezoni, a njegova tragična pogibija je zauvek ostala u senci događaja koji je usledio dan kasnije.

Nedelja je potpuno zacrnila taj vikend pre 26 godina, pošto je u večnost za Racenbergerom otišao i veliki Airton Sena.

Gojko Filipović / Kurir sport

POGLEDAJTE BONUS VIDEO: