Australijanac Majkl Masi danas je definitivno najomraženija ličnost u Velikoj Britaniji.

Na poslednjoj trci u sezoni Masi je svojim odlukama presudio ko će biti novi šampion najbržeg cirkusa na svetu.

Podsetimo, Velika nagrada Abu Dabija završena je pobedom Maksa Verstapena u poslednjem krugu. Holanđanin je prestigao Hamiltona i prvi put u karijeri postao šampion.

Nažalost, nakon trke u centru pažnje nije bio sjajni Holanđanin, već šef za bezbednost i direktor trka u Formuli 1.

Masi je u svetu Formule 1 postao poznat tek 2019. godine kada je potpuno neočekivano, nakon iznenadne smrti Čarlija Vajtinga, preuzeo važnu funkciju direktora trka.

profimedia0505903301.jpg
Profimedia 

Na ovu poziciju stupio je bez prave pripreme. Zanimljivo, za njega niko iz Fromule 1 nije znao ništa sve do kraja 2018. godine, jer se bavio australijskom V8 Superkar serijom, gde je bio direktor trka.

FIA ga je dovela kako bi vodio Formulu 2 i Formulu 3 i uz Vajtinga sticao iskustvo. Međutim, iznenadna smrt iskusnog direktora poremetila je njihove planove, a menadžer italijanskog porekla nasledio Čarlija mnogo ranije nego što je bilo planirano.

Odmah po dolasku na funkciju počeo je postepeno da menja Formulu 1. Vozačima je dozvoljavao da se slobodnije takmiče, budu oštriji u duelima. Isticao je da igrače treba "pustiti da se takmiče".

h-57352785.jpg
EPA 

Ovom frazom vodio se i u trci koja je odlučila novog šampona Formule 1.

Već na samom startu trke jedna Masijeva odluka podigla je veliku prašinu. Verstapen je startovao prvi, međutim, Hamilton ga je pretekao u prvoj krivini, a onda je izgubio ravnotežu i izleteo sa staze. Potom je u skratio krivinu i izbio na lidersku poziciju. Očekivala se reakcija FIA, i kazna za Britanca, ali Masi je smatrao da je sve bilo regularno.

Masi je bio u centru pažnje i u samom finišu trke. Latifi je u 53. krugu udario u ogradu i teško oštetio bolid, pa je sigurnosno vozilo ušlo na stazu.

Australijanac nije želeo da prekine trku, što se obično radi u sličnim situacijama, već je nastavljena uz "sejfti kar".

Onda je doneo odluku da vozači sa krugom zaostatka ne mogu da se vrate u isti krug. To je praktično značilo da je Hamilton šampion, jer je Verstapen bio u ozbiljnom zaostatku. Međutim, krug pre kraja promenio je odluku. Hamilton je pred poslednji krug imao samo 0,3 sekunde prednosti, pa je Holanđanin koji je imao nove gume uspeo da ga prestigne i osvoji titulu šampiona.

Šef Mercedesa je besneo:

"Treba a ponovite zadnji krug. Ovo nije u redu".

Masi je samo ponovio svoju čuvenu frazu:

"Ovo je trka. U redu?"

"Moj posao, tačnije moja uloga se ne razlikuje mnogo od sudije u fudbalu. Imamo jasna pravila koja treba svi da poštujemo i ona su ista za sve. Moj posao jeste da ih primenjujem", govorio je ranije Masi.

Ipak, tih pravila se nije striktno držao na Velikoj nagradi Abu Dabija. Podlegao je pritisku i svojom odlukom direktno odredio šampiona Formule 1.

profimedia0644780098.jpg
Profimedia 

SUKOB SA HAMILTONOM

Britanac se i ranije žalio na odluke Masija. Nakon trke u Sočiju 2020. godine Hamilton je tvrdio da Australijanac pokušava da ga spreči da osvoji titulu.Na spornoj trci Hamilton je dva puta kažnjen sa po pet sekundi i zbog toga je trku završio na trećoj poziciji.

"Pokušavaju da me zaustave", govorio je Hamilton.

Masi se nije preterano upuštao u raspravu, poručio je da su sudije poštovale pravila i da niko ne sme biti povlašćen.

Kurir sport