Bivši vozač Formule 1 ekskluzivno za Kurir govori o novom WTCC angažmanu i rukovođenju timom ORT

Brzina i iskustvo.
Tijago Monteiro se, nakon Formule 1, od 2007. posvetio Svetskom prvenstvu turing automobila. Posle nepunih šest sezona za volanom „seata“, postao je vozač „Honde“. Portugalac je i vlasnik tima ORT, koji nastupa u GP2 i GP3 šampionatu. Na Hungaroringu nam je govorio o planovima za 2013. i o perspektivama ekipe kojom komanduje.

♦ Od jula si fabrički WTCC vozač „Honde“. Kako su tekli pregovori?
- Počelo je veoma rano, sreo sam ljude iz „Honde“ na prvoj trci u martu u Monci. Trajalo je od marta do juna dok se nismo dogovorili o svemu, a kao što možete zamisliti, postojao je dug spisak zainteresovanih vozača. Krajem maja obavestili su me da sam odabran. Ugovor je zanimljiv, ali ne možemo govoriti o detaljima.

„Honda“ je zasad jedini fabrički tim za 2013. Mora da su ambicije visoke?
- Šteta što je „Ševrolet“ rešio da se povuče, hteli smo da im se suprotstavimo. Naše ambicije su velike, znamo da se „Honda“ ne poigrava, kad radi radi ozbiljno. Auto je sjajno dizajniran, pažljivo je rađeno i na motoru. Želimo da se od starta borimo za vrh, to je cilj koji je „Honda“ postavila.

Drago ti je što si opet Tarkvinijev kolega?
- Gabrijele je jedan od najboljih vozača koje sam ikada upoznao i moj dobar prijatelj. Neverovatno je brz, moraću mnogo da se trudim da bih ga nadmašio. Pritisak postoji, ali to je dobra presija.

Vas dvojica razvijaćete novi trkački „sivik“.
- U „Hondi“ znaju šta rade, samo bi trebalo da budu sigurni u kom pravcu da krenu. Mi delujemo kao jedan od najboljih postojećih timova - zajedno su Honda Japan, Mugen, JAS motorsport, plus iskustvo nas dvojice, koji ekipu možemo povesti u pravom smeru.

Koliko trka svog ORT tima stigneš da obiđeš?
- Isuviše (smeh). Dolazim svaki put kad se ne trkam u WTCC. Mislim da u sezoni propustim dve, možda tri runde.

Kako komentarišeš rezultate ORT?
- Nisam zadovoljan, možemo mnogo bolje od ovoga. Činjenica da imamo ruki vozače ne pomaže. Ne želim njih da okrivim, ali GP2 je šampionat vrlo visokog nivoa. Pošto se ne testira mnogo, veoma je teško i naporno. U kvalifikacijama je skoro dvadeset vozača u jednoj sekundi. Lako je izgubiti sekundu ako niste stoprocentno sigurni.

Da li je teško voditi tim u vreme opšte krize?
- Mnogo je teže nego pre, jer je sponzora manje, budžeti vozača su manji, ali troškovi su isti, čak i veći. Ne možemo praviti kompromise sa bezbednošću i pouzdanošću, moramo da investiramo koliko i ranije.

ORT ostaje u GP2 seriji?
- Želim da nastavimo da se trudimo jer znam da GP2 ima mnogo potencijala, mislim da postoji mogućnost da izvedemo dobre stvari. To je uzbudljiva opcija, posao i prilika.

Nova era u WTCC

- Obrisi prvenstva 2013. već se naziru.
- Počeće nova era - posle osam godina neće biti fabričke ekipe „Ševroleta“, ali „kruz“ je toliko napredan da će 2013, čak i u rukama privatnika, biti auto za pobede. Nadam se da će WTCC uspeti da zadrži vozače Milera, Menua i Hafa.