BUDŽET KROJI TRKAČKE PLANOVE! Uroš Brkić će ove godine imati TEŽAK ZADATAK
Srpski automobilista Uroš Brkić ove će godine imati težak zadatak da u 15 takmičarskih vikenda odbrani titulu prvaka na brdskim stazama u šampionatu Centralnoevropske zone (CEZ) za volanom prototipa „Norma M 20 F“ u klasi E2-CN/SC.
Povodom predstojećih nadmetanja, Brkić i njegov takmičarski tim iz beogradskog ASU Galax održali su konferenciju za medije u Pres centru Udruženja novinara Srbije.
– Sada će biti mnogo kompleksniji zadatak da se odbrani titula, jer je u kalendar takmičenja uvršteno sedam novih trkačkih vikenda, pa ćemo ih ove sezone imati ukupno 15. To iziskuje mnogo veći takmičarski budžet, jer je ovo ipak tehnički sport – istakao je Brkić.
U ASU Galax stoje iza Uroša Brkića, kada je reč o ovogodišnjem takmičarskom programu, a ogromna podrška srpskog automobiliste je i njegov glavni sponzor „Marinković – Hofman“, cenjena domaća firma iz uslužnog programa auto industrije.
– Posebno će da bude teško na startu sezone, jer će prvih pet trkačkih programa da budu u pet vezaniuh vikenda, počev od 26. maja u Poljskoj, pa do 23. juna u Albaniji. Prektično, nećemo ni da se vraćamo za Beograd u tom takmičarskom periodu. Putovaćemo sa staze na stazu“, naglasio je srpski automobilista, kojem je ovo 21. takmičarska sezona u nizu, počev od 2004. godine, kad je debitovao za volanom popularnog „Fiće“ u nacionalnoj klasi.
Uroš posebno voli da vozi trku u Cazinu, u Bosni i Hercegovini, a naravno, zadovoljstvo mu je da se pojavi pred domaćim ljubiteljima auto sporta na Tari i Kosmaju.
– Na Kosmaju držim rekord staze. Nastojaću da ga ove sezone oborim. Volim da vozim i na Tari. Konfiguracija te staze je fenomenalna, zahtevna, i atraktivna za publiku. Posebna je čast voziti pred ljubiteljima auto trka iz Bajine Bašte – naglasio je Brkić.
Od novih staza, koje će ove godine biti uvrštene u kalendar CEZ šampionata, poseban izazov za Uroša Brkića predstavljaće dve trke, jedna u Češkoj, a druga u Hrvatskoj. Pre svega zbog jake konkurencije, jer će obe trke da se boduju i za Evropsko prvenstvo na brdskim stazama.
– Reč je trkama u Štemberku 2. juna u Češkoj, i tradicionalno na Buzetskim danima 15. septembra u Hrvatskoj. Na te dve trke, koje će se bodovati i za CEZ prvenstvo, na stazi će da bude mnogo fabričkih timova, i zbog te činjenice će trke da budu još zaniljivije i zahtevnije, jer će na stazi da se pojave najbolji evropski automobilisti – naglasio je Brkić.
Prošla sezona je bila izuzetno teška za Uroša, pa je tim više i draža, jer je osvojena titula za volanom prototipa, pošto je godinu ranije (2022) osvojio titulu u CEZ šampionatu u klasi automobila D1 za volanom „folks vagen pola S2000“.
– Prošla sezona je bila i za navikavaje na sasvim druge uslove vožnje. Nimalo nije jednostavno preći za volan prototipa, posle višegodišnjeg takmičenja u klasi turističkih automobila. To su potpuno različiti uslovi vožnje – naglašava Brkić.
U pauzi između dve sezone, Brkić se za nove izazove na stazi pripremao u veoma verno simuliranim uslovima vožnje na trenažeru. Upravo je taj trenažer bio atrakcija tokom tradicionalnog Sajma automobila u Beogradu.
– Na Sajmu automobila imali smo odličnu simulaciju trke na popularnom Ušću u klasi Jugo hibrid, i namenili smo da se pre svega oprobaju novinari. Interesovanje je bilo veliko, pa su se mnogi posetioci Sajma automobila oprobali na trenažeru. Uspeli smo da nabavimo video zapise vožnje svih staza iz ovogodišnje sezone CEZ šampionata, sa odličnim simulacijama G sila. Svakako,posle tog iskustva, biću mnogo upućeniji u ono što će da me očekuje ove sezone na brdskim stazama – s optimizmom je zaključio Uroš Brkić, koji je u poslednje dve sezone najbolje rangirani srpski automobilista na osnovu tradicionalne analize nadležne službe iz Republičkog zavoda za sport.
(Kurir sport)
VUČIĆ RAME UZ RAME SA SVETSKIM LIDERIMA: Predsednik na Samitu Evropske političke zajednice o ozbiljnim izazovima i sukobima sa kojima se suočava ceo svet (FOTO)