„Reno“ mi je predložio da vozim F1, ali rekao sam „ne“. Voleo sam reli jer se vozi na svim tipovima podloge i trke dugo traju

Kum relija.
Žan Ranjoti, trostruki osvajač Relija Monte Karlo, zvanično je ambasador „Renoa“ duže od deceniju i po, ali u praksi on tu ulogu igra otkako je davne 1973. počeo da gradi trkačku karijeru. Popularni Žanot sa „peticom“ GT turbo i danas oduševljava publiku egzibicionim vožnjama tokom vikenda Svetske Reno serije. Ovaj večiti mladić takmičio se na Dakaru, Le Manu i u šampionatima na krugu, ali u razgovoru s njim glavna tema je reli, disciplina u kojoj je sićušni Francuz postao legenda.

♦ Kako izgleda današnja reli scena u poređenju s nekadašnjom?
- Veoma je teško porediti. Reliji su sada po distanci tri puta kraći. Nekad je bilo teže takmičiti se, spavali smo vrlo malo. Danas su tu samo „sitroen“ i „ford“, a sedamdesetih je bilo deset proizvođača i svaki je nastupao sa po tri automobila.

Koje vam je od svih postignuća u karijeri najdraže?
- Reli, reli, reli... „Reno“ mi je predložio da vozim Formulu 1, ali rekao sam ne. Voleo sam reli jer se vozi na svim tipovima podloge i trke dugo traju. Atmosfera je toplija nego u F1, ljudi iz drugih timova postali su mi bliski prijatelji. Reli mi je bio prilika da putujem kao turista, da obiđem i upoznam različite predele i ljude, a to sam mnogo voleo.

Koji je doživljaj bio najopasniji u vašoj karijeri?
- Na trci Formule 3, u Melori parku u Engleskoj, preticao sam vozača za krug i udario u metalnu ogradu koja razdvaja stazu i ulazak u boks. Auto se prepolovio, pedala gasa otišla je na jednu stranu, a pedala kočnice na drugu. Mislio sam da ću i ja biti prepolovljen. I na nekim relijima bilo je čupavo. Često sam govorio suvozaču: Danas je dobar dan za umiranje. Ali udese sam brzo zaboravljao.

Šta privatno vozite?
- Naravno, aktuelni „megan“ kupe. (smeh)

Leb pre svih

Koga od današnjih vozača najviše poštujete?
- Naravno, Leba pre svih. Ožije je mlad, možda će on biti novi Leb. Latvala je veoma dobar i brz. Ima još vozača, ali nemaju dovoljno dobre automobile da se bore za vrh.