Timo Glok: Još želim najviši stepenik podijuma
Pošto mu je ostanak u F1 postao nemoguć - a i pitanje je kakvog bi smisla imao - trkač iz Lindenfelsa pronašao je novi dom na poprištu bitke nemačkih premijum brendova. DTM debitant, Timo Glok najzad može da bude siguran da nema inferiorno oružje - BMW je 2012. osvojio sve što se u ovom takmičenju moglo osvojiti.
♦ Jesi li uspeo da ostvariš ijedan od svojih ličnih ciljeva tokom tri sezone s Marusjom?
- Imao sam nekoliko fantastičnih godina u Formuli 1 i ponosan sam na sve što sam za to vreme postigao. Oduvek mi je bio cilj da vozim u njoj i uživao sam u svojoj F1 karijeri. Što se tiče mojih performansi, osećam da sam izvukao apsolutni maksimum iz automobila u praktično svakom slučaju. Sve u svemu, na ovaj fantastični period svoje karijere mogu da se osvrnem s radošću i ponosom.
♦ Tvoje mesto tamo delovalo je sigurno, ali se sve naprasno završilo. Iznenađenje, ili si slutio kuda to vodi?
- Pri kraju prošle sezone bilo je znakova da život u Marusji neće biti lak kako se sezona 2013. bude približavala. U ovom trenutku, ekonomska situacija u Formuli 1 vrlo je teška za male timove. Kako su mi članovi ekipe tokom tri godine postali veoma dragi, nisam želeo da ugrožavam njihova radna mesta insistirajući na svom ugovoru. Pristao sam na razgovore s menadžmentom tima i, najzad, na raskid ugovora.
♦ Da li si se s Marusjom rastao zbog novca? Ili si vozeći na začelju kolone počeo da gubiš motivaciju?
- Svakako nije zbog novca, već pre zbog moje želje da se ponovo na ravnoj nozi trkam i suočim s moćnim konkurentima u vrhunskoj trkačkoj seriji. Još imam tu želju i potpunu rešenost da stanem na najviši stepenik podijuma. Baš to želim da postignem i pokažem navijačima u DTM.
♦ Da li je od tebe traženo da dovedeš sponzore u Marusju i da li bi uopšte to razmatrao?
- Sve što ima veze sa ugovorima i pregovorima tiče se samo Marusje i mene.
♦ Ubrzo potom postao si BMW vozač. Ti i BMW ste već ranije pregovarali?
- S velikim interesovanjem pratio sam povratak BMW u DTM 2012. i još tada sam uhvatio sebe kako povremeno razmišljam da li bi to mogla biti opcija za mene. Na kraju sezone ta razmišljanja počela su da se pretvaraju u nešto određenije i Jens Markvart je u jednom od naših redovnih razgovora nabacio kako bi bio zainteresovan da sarađujemo. Otad sam sav bio za trkanje u DTM s BMW. Zatim su i testovi u Valensiji prošli dobro, što je značilo da nisam morao dugo da razmatram ponudu.
♦ Kako bi ti pomogao opstanak malih timova u F1? Treba li ih uopšte spasavati?
- Ne mislim da je na meni da spasavam male F1 timove. Međutim, lako je videti kako jaz između bogatih i siromašnih timova stalno raste. To na duge staze ne može biti dobro za seriju. U svakoj trkačkoj disciplini postoje vozači koji kupuju svoja sedišta. Posmatrajući njihov kvalitet, da li je danas gore nego 2004, kad si ušao u F1?- U Formuli 1 uvek su postojali vozači koji plaćaju da voze. Moguće je da su oni danas mnogim timovima još važniji nego što su onda bili. Ali to je jednostavno tako.
♦ Koja ti je od sezona u formulama (uključujući GP2, Čempkar i F1) donela najviše ličnog zadovoljstva?
- Imao sam dve sjajne sezone u Formuli 1 s Tojotom, a s posebnim zadovoljstvom pamtim tri podijuma. Ipak, za mene osvajanje GP2 titule 2007. stoji iznad svega ostalog. Taj uspeh, kao i uloga test vozača BMW Zauber F1 tima, koju sam tada imao, otvorili su vrata za moj drugi pokušaj u Formuli 1.
♦ Postoji li odluka u tvojoj karijeri zbog čijeg si (ne)donošenja zažalio?
- Ne. Dosad sam uživao u svakoj fazi svoje karijere. I siguran sam da će i u DTM biti tako.
♦ Da li te iritira to što te mnogi ljudi pamte po dramatičnom poslednjem krugu na Interlagosu, koji je odlučio šampiona 2008?
- Kao što sam rekao, veoma sam ponosan na svoje godine u F1. Finale je bez sumnje bilo dramatično Felipeu i Luisu. Bila je slučajnost to što sam i ja igrao ulogu u njemu.
♦ Koliko misliš da će ti biti potrebno da se privikneš na zahteve DTM trkanja?
- DTM je izuzetno specifična serija. Svakako ne škodi ako imate iskustva. Iz tog razloga neću da pogrešim pa da ovako rano govorim o svojim šansama da pobeđujem.
♦ Šta sadrži tvoj program testiranja i priprema za 2013?
- Očigledno, važan je svaki kilometar u BMW M3 DTM. Međutim, čak i kad ne budem za volanom, intenzivno ću se spremati za sezonu koja dolazi, bilo kroz fitnes treninge ili sastanke i stalne kontakte s mojim novim BMW MTEK timom. Konačno, želim da i tehnički budem što je moguće bolje pripremljen za sezonu.
♦ Jesi li sebi postavio ciljeve za 2013. i koji bi te rezultat na kraju sezone učinio zadovoljnim?
- Iako prvo moram mnogo da naučim, sigurno bih voleo da stižem do bodova. Augusto Farfus je 2012. pokazao šta jedan ruki može i to će mi poslužiti kao podsticaj. Želim da izvučem apsolutno najbolje iz svog paketa i da postignem najbolje moguće rezultate za BMW.
Radujem se novom izazovu
♦ Nije se mnogo bivših F1 vozača proslavilo u DTM. Da li te to brine?
- Nemojte me pogrešno shvatiti: znam da u DTM neće biti lako i da mi ništa neće biti servirano na tacni. Ali baš zato se toliko radujem ovom novom izazovu. Prošla sezona definitivno je dokazala da u BMW M3 DTM imamo pobednički auto.
DTM kalendar
5. maj HOKENHAJM
19. maj BRENDS HEČ
2. jun RED BUL RING
16. jun LAUZICRING
14. jul NORISRING
4. avgust MOSKVA
18. avgust NIRBURGRING
15. septembar OŠERSLEBEN
29. septembar ZANDVORT
20. oktobar HOKEHNAJM
BMW m3 dtm
dužina: 4775 mm (bez zadnjeg krila)
širina: 1.950 mm
visina: 1.200 mm (u zavisnosti od podešavanja)
težina: 1.100 kg (sa vozačem)
rezervoar: 120 litara
pneumatici: Hankuk
motor: V8 4.000 cm3 atmo
maks. snaga: oko 480 KS (sa restriktorom)
maks. obrtni moment: oko 500 Nm
elektronika: Boš
menjač: Hjulend, šestostepeni sekvencijalni
kočnice: AP
PREDSEDNIK VUČIĆ SA PREDSEDNICOM SAVETA ZA DUALNO OBRAZOVANJA ŠVAJCARSKE: Ključna uloga u smanjenju stope nezaposlenosti