BRITANAC NAJZASLUŽNIJI ZA TITULU: Noris pobedom u Abu Dabiju doneo konstruktorsku titulu Meklarenu u F1
Noris pobedom u Abu Dabiju doneo konstruktorsku titulu Meklarenu u F1
Vozač Meklarena Lando Noris pobedio je danas u poslednjoj ovosezonskoj trci Formule 1 u Abu Dabiju, čime je pomogao svojoj ekipi da dođe do prve titule u šampionatu konstruktora posle 26 godina.Meklaren je pre poslednje trke imao 21 bod prednosti u odnosu na Ferari, čija su se dvojica vozača plasirala na podijum. Karlos Sainc je završio na drugom, a Šarl Lekler na trećem mestu.
Ipak, to nije bilo dovoljno da italijanska ekipa dođe do konstruktorske titule, prve nakon 2008. godine, pošto su na kraju zaostali 14 bodova za ekipom Meklarena.
Ranije je bilo poznato da je četvrtu uzastopnu titulu u šampionatu vozača osvojio Maks Verstapen iz Red Bula, koji je trku u Abu Dabiju završio na šestoj poziciji.
Ispred njega su četvrtu i petu poziciju zauzeli vozači Mercedesa Luis Hamilton i Džordž Rasel. Sedmi je kroz cilj prošao Pjer Gasli iz Alpina, osmi je završio Niko Hulkenberg iz Hasa, deveto mesto je zauzeo Fernando Alonso iz Aston Martina, dok je poslednji poen pripao vozaču Meklarena Oskaru Pjastriju.
Verstapen je u generalnom plasmanu slavio sa ukupno 437 bodova, Noris je na drugom mestu osvojio 374 boda, dok Lekler na trećem mestu ima 356 bodova.
U šampionatu konstruktora Meklaren na prvom mestu ima 666 bodova, Ferari na drugoj poziciji ima 652 boda, dok je treće mesto pripalo ekipi Red Bula sa 589 bodova.
Poslednju ovosezonsku trku obeležilo je opraštanje Hamiltona od Mercedesa, nakon 12 sezona provedenih u nemačkom timu, sa kojim je osvojio šest od svojih sedam titula u Formuli 1. Hamilton će od sledeće sezone voziti za Ferari, iz kojeg odlazi Sainc. Španski vozač će od naredne sezone biti član Vilijamsa.
Od ekipe Hasa su se oprostili Niko Hulkenberg i Kevin Magnusen. Hulkenberg će nastaviti sa nastupima u Formuli 1, za ekipu Zaubera, dok se Magnusen seli u šampionat sportskih automobila. Iz Zaubera na kraju sezone odlaze Valteri Botas i Džou Gvanju.
Svoju prvu trku u Formuli 1 vozio je Džek Duan, koji je debitovao za ekipu Alpina.
Iz prvog startnog reda krenuli su vozači Meklarena - Noris i Pjastri. Sa treće pozicije trku je počeo Sainc, dok su iza njega između ostalog Verstapen, Gasli i Rasel.
Poslednju trku u Mercedesu Hamilton je počeo sa 16. mesta, dok je zbog promene motora sa 19. mesta trku počeo Lekler.
Izuzev Hamiltona, koji je trku počeo na tvrdim gumama, svi ostali vozači krenuli su u trku sa srednje tvrdim pneumaticima.
Na samom startu Verstapen se probija do treće pozicije, da bi prilikom napada na Pjastrija došlo do kontakta sa australijskim vozačem, posle čega se obojica okreću na stazi i padaju u poretku. Verstapen je pao na 11. mesto, dok je Pjastri završio na poslednjem mestu. Vozač Red Bula je zbog incidenta kažnjen sa dodatnih 10 sekundi.
Gasli je napredovao do trećeg mesta, Rasel do četvrte pozicije, a najveći napredak ostvario je Lekler - sa 19. na osmo mesto.
U prvom krugu na stazi se okrenuo vozač Red Bula Serhio Peres, posle kontakta sa Valterijem Botasom iz Zaubera. Peres je već u drugom krugu odustao od trke, dok je Botas kažnjen zbog incidenta sa dodatnih 10 sekundi.
U drugom krugu direkcija trke se odlučila za virtuelno vozilo bezbednosti, sve dok u narednom krugu sa staze nije uklonjen bolid Serhija Peresa.
U četvrtom krugu Pjastri je u borbi za 18. mesto udario u bolid Franka Kolapinta iz Vilijamsa, zbog čega je kasnije kažnjen sa dodatnih 10 sekundi. Pjastri je inače na prvu zamenu guma otišao već u petom krugu.
Među vodećom trojicom nije bilo promena. Noris je kontrolisao prednost u odnosu na Sainca, dok se Gasli sa druge strane uspešno branio od napada Rasela.
U 10. krugu je do osme pozicije stigao Verstapen, posle uspešnog napada nad Magnusenom, dok je u istom krugu Lekler obišao Alonsa za šestu poziciju. Lekler je nastavio da napreduje i dva kruga kasnije stiže do pete pozicije, dok je među vodećih deset u 13. krugu ušao i Hamilton.
Prvi od vodećih na zamenu guma odlazi Gasli u 15. krugu, dok je šest krugova kasnije u boks otišao tada četvrtoplasirani Lekler. Vozač Ferarija se na stazu vratio kao osmi, iza Gaslija, ali je francuskog vozača obišao već u 24. krugu.
U 26. krugu na zamenu guma odlazi Sainc, dok u sledećem krugu u boks odlaze Noris i Rasel. Noris se na stazu vraća kao vodeći, ali je Sainc uspeo da smanji zaostatak na ispod dve sekunde. Sa druge strane Rasel je izgubio poziciju u odnosu na Leklera.
Drugo odustajanje u trci viđeno je u 28. krugu, kada se zbog problema sa bolidom povukao Kolapinto.
Dva kruga kasnije u boks odlazi Verstapen, koji je tom prilikom odradio kaznu od 10 sekundi.
U 31. krugu viđen je incident u kojem je Botas za trenutak sa staze izbacio Magnusena, oštetivši i svoj bolid. Već u narednom krugu Botas je zbog toga morao da se povuče iz trke.
U 33. krugu drugi put u boks odlazi Pjastri, koji je takođe morao da sačeka 10 sekundi predviđenih za kaznu sa početka trke. Dva kruga kasnije na prvu i jedinu zamenu guma otišao je Hamilton, koji je uspeo da se vrati ispred Alonsa i Verstapena.
Među vodećima Noris je nastavio da kontroliše tempo trke, uz povećavanje prednosti u odnosu na Sainca, dok je Lekler na trećoj poziciji imao stabilnu prednost u odnosu na Rasela.
Jedino uzbuđenje do kraja trke viđeno je u borbi za četvrto mesto između vozača Mercedesa. Hamilton je u poslednjem krugu uspeo da obiđe Rasela i tako se četvrtim mestom oprosti od Mercedesa.
U poslednjem krugu sa staze je izleteo vozač RB-a Lijam Loson, zbog čega su nakratko bile istaknute žute zastave.
Beta
"NE PREPORUČUJE SE OPOZICIONIM PRVACIMA SA SLABIJIM SRCEM" Pogledajte četvrtih 100 od 1000 velikih stvari koje su urađene zalaganjem predsednika Vučića