Deo prihoda od prodaje odeće ovog uglednog brenda u njihovim radnjama u svetu biće odvojen u ovu svrhu, a ceo projekat je sastavljen iz dva programa

TOKIO - Novak Đoković i kompanija Uniklo pokrenuli su danas u Tokiju veliku dobrotvornu akciju "Odeća za osmehe" kojom će japanska kompanija za proizvodnju sportske opreme, uz podršku srpskog šampiona, skupiti čak 10 miliona dolara za poseban humanitarni fond namenjen deci širom sveta.

Jedan će služiti da prihvata brojne ideje o što boljem korišćenju sredstava iz fonda, čemu svako može da doprinese slanjem predloga preko sajta www.uniqlo.com/smiles koji je dostupan na devet jezika: japanskom, engleskom, dve vrste kineskog, korejskom, tajlandskom, francuskom, ruskom i srpskom.

Predlozi se mogu slati i na španskom, portugalskom, nemačkom i italijanskom jeziku, dok će i drugi jezici uskoro biti dostupni.

Sajt počinje danas sa radom, a ideje će moći da se šalju do 31. decembra, tokom čega će svako moći da iznese svoje mišljenje i ostavi komentar. Konačnu selekciju napraviće panel sudija u sastavu Muhamed Junus, dobitnik Nobelove nagrade za mir, Novak Đoković, arhitekta Tadao Ando i izvršni direktor i predsednik kompanije "Fast Retailing" Tadaši Janai.

Najbolje ideje biće realizovane u martu sledeće godine.

Drugi program predstavljaće incijativu za podršku poboljšanja dečjeg obrazovanja kroz globalni savez potpisan između UNICEF i "Fast Retailing grupe" u čijem vlasništvu je UNIKLO.

Ovaj deo će se u početku odnositi na pomoć deci iz Srbije, Kine, Filipina i Bangladeša, dok je plan da se kasnije proširi i na druge države. Cilj je da se deci vrate osmesi na lice, da se neguju i čuvaju njihovi snovi i omogućava im se šansa da stvore bolju i lepšu budućnost, pre svega kroz razvoj njihove edukacije.

"Osećam se počastvovano i veoma sam uzbuđen što sarađujem sa UNIKLO u razvoju "odeće za osmehe". To je potpuno novi program čiji je cilj da deci svih uzrasta omogući bolje sutra. Nadam se da će mnogi ljudi širom sveta podržati ovu inicijativu, čime će doneti osmehe na lica brojnih mališana", rekao je Đoković, globalni brend ambasador kompanije UNIKLO, ujedno i ambasador UNICEF za Srbiju, odnosno osnivač humanitarne fondacije koja nosi njegovo ime.

Zadovoljstvo nije krio ni prvi čovek "Fast Retailing kompanije" Tadaši Janai.

"Veoma sam zadovoljan što smo danas pokrenuli akciju "Odeća za osmehe", prvi fond koji UNIKLO osniva u partnerstvu sa Novakom Đokovićem. Ovo je inovativna inicijativa u smislu obima, načina pružanja podrške i stila u prihvatanju ideja širom sveta za korišćenje sredstava. Ona će biti jedna od glavnih humanitarnih aktivnosti kompanije UNIKLO, uz postojeće programe recikliranja i drugih društveno odgovornih poslova", istakao je Janai.