Pobeda u finalu Vimbldona Britancu donela neslućene mogućnosti na polju sportskog marketinga

Sad ga svi jure.
Trijumf Endija Marija nad Novakom Đokovićem u finalu Vimbldona mogla bi Britancu doneti bogatstvo kakvo je retko ko očekivao.

Profit raste

Prekid posta dugog 77 godina jedan je od faktora koji bi finansijsku stranu priče mogao pogurati do neslućenih visina. Najdžel Kari, stručnjak za sportski marketing, smatra da će Endi od titule na Vimbldonu profitirati čak 60 miliona evra!

Naime, najveće svetske kompanije, poput „Žileta“ i „Koka-Kole“, sada će se otimati za potpis prvog Britanca koji je posle Freda Perija podigao čuveni pehar. Interesantno je da je Mari, pre nego što je 2009. prešao u „Adidas“, nosio odeću kompanije „Fred Peri“, a danas svi žale što upravo u majici s imenom legendarnog tenisera nije osvojio londonski grend slem.

Kao Fedeks

Kompanijom danas gazduju Japanci, a ukoliko im padne na pamet da Škota vrate u staro jato, moraće dobro da odreše kesu.

- To vam je kao kad su Francuzi postali svetski šampioni u fudbalu kod kuće 1998. ili kad je Južna Afrika uzela titulu na SP u ragbiju 1995. Vimbldon je baš britanski događaj, ali i jedan od najvećih u svetu. Ipak, Britanci su na tom turniru prolazili katastrofalno, pa je Marijev trijumf bio tako emotivan za sve - kaže Kari i dodaje:
- Mislim da Endi sada može da računa na dobit kakvu imaju Rafael Nadal i Rodžer Federer od kompanije „Najki“.

Adidas obrnuo 14,9 milijardi evra

Mari je najveće ime „Adidasa“ među teniserima. Kompanija i dalje najviše zarađuje od fudbala, posebno na imenu Lea Mesija, koji koristi njihove kopačke. „Adidas“, sa sedištem u Hercogenaurahu, prošle godine je prijavio neto prihod od 524 miliona evra, a ukupni obrt iznosio je čak 14,9 milijardi evra.