Folk pevač Darko Lazić koji je doživeo tešku saobraćajnu nesreću kada je rano jutros njegov automobil sleteo sa puta u blizini njegove porodične kuće u Brestaču, nije bio vezan sigurnosnim pojasom zbog čega je zadobio teške telesne povrede opasne po život.

Nakon zbrinjavanja, pevaču su urađene analize krvi i urina kako bi se proverilo da li je bio pod dejstvom alkohola i nedozvoljenih supstanci.

U blizini doma sleteo je s puta, vozilo se nekoliko puta prevrnulo a on je zadobio teške telesne i trenutno se nalazi u veštački izazvanoj komi. Pevač je trebalo da bude operisan u toku dana, ali je operacija ipak pomerena zbog sumnje na unutrašnje krvarenje.

- Ne znam kako je došlo do nesreće. Moguće da je zaspao, imali smo naporan vikend. Policija istražuje šta se desilo rekao je Darkov menadžer Miljan Vračević.

Pevač je zadobio povrede glave, slomljena mu je butna kost, kao i nekoliko rebara. Za sada su zabranjene posete i nalazi se na intenzivnoj nezi KBC Zemun.

Koristite sigurnosni pojas, spasao je milione života

Da je korišćenje sigurnosnog pojasa najbolja stvar koju možete uraditi za svoju bezbednost u saobraćaju slažu se, bez izuzetka, svi vodeći stručnjaci iz oblasti bezbednosti u saobraćaju.

Svuda u svetu je propisano zakonom i obavezno na svim sedištima u automobilu.

Veoma je opasno kada se ne vezuju putnici na zadnjem sedištu. Naime, čak i kada su vozač i suvozač vezani, oni su veoma ugroženi ukoliko putnici pozadi ne koriste sigurnosni pojas.

Naime, ljudi u drugom redu sedišta, prilikom teških saobraćajnih nesreća, naročito udara u čvrstu prepreku ili direktnog sudara, postaju tempirane bombe, odnosno ubice. U takvim kritičnim situacijama oni "preleću" preko putnika ispred i lome im kičnu ili vrat, što za posledicu ima smrt, ili trajne teške povrede.

Gotovo da nikakvu sigurnost nemate ako se vežete napred, dok su putnici pozadi nevezani.

Postoji već 60 godina


Unapređeni sigurnosni pojas sa tri tačke pričvršćivanja na tržištu se pojavio 1959. godine, a u automobilsku industriju uveo ga je švedski proizvođač automobila "Volvo".

Pre toga pojas se nalazio samo u visini struka vozač i bio je pričvršćen u dve tačke. Dešavalo se da takva konstrukcija u slučaju sudara nanese vozaču više štete nego koristi.


Inženjer kompanije "Volvo" Nils Bohlin došao je na ideju da uz postojeći doda još jedan pojas koji bi se prostirao dijagonalno, preko vozačevog torza, i koji bi prilikom sudara zadržao gornji deo tela.

Prema podacima koji su izneti 2009, na pedesetogodišnjicu od izuma savremenog sigurnosnog pojasa, procenjuje se da su zahvaljujući njemu spaseni životi oko milion ljudi širom sveta, dok su kod znatno većeg broja sprečene ozbiljne povrede prilikom sudara.

(Kurir.rs)