Ne nasedajte Najstariji sugrađani prethodnih dana dobijali su pozive od navodnih zdravstvenih radnika iz firme BPO, koji su im po paprenoj ceni prodavali preparat za reumu tvrdeći da je medikament.

Činjenicu da su penzioneri kategorija stanovništva najugroženija od koronavirusa i da su posebno u ovom trenutku osetljivi na svoje zdravlje pojedini prevaranti su koristili, tako što su ih prethodnih dana pozivali telefonom, predstavljali se kao lekari iz državnih ustanova i pokušavali da im, po ceni od 3.290 dinara, prodaju običnu kremu za reumu, za koju su tvrdili da je zvanični lek.

Ovo tvrdi Milica Jovanović, čija je majka (68), koja živi u Inđiji, pre nekoliko dana primila sličan poziv.

Kao, daju popust od 50 odsto

- Majci su rekli da je zovu iz „Centra za zdravlje“ u Inđiji i da proveravaju zdravlje starijih stanovnika usled vanrednog stanja i nemogućnosti kretanja. Pitali su je kako se oseća, ima li lekove, da li je boli kičma, leđa, zglobovi. Nakon što je majka potvrdila da ima izvesnih tegoba, rekli su joj da će joj elektronski prepisati lek i poslati na kućnu adresu, da mora redovno da ga koristi i da se za dve nedelje javi njihovom lekaru za dalje konsultacije. Rečeno joj je da je to obavezno, te da će upisati u njen zdravstveni karton i „elektronski recept“ - rekla je za Kurir Jovanovićeva i dodala da je majci tom prilikom predočeno da preparat košta 6.400 dinara, ali da ona, zato što je starija od 65 godina, ima pravo na budžetske subvencije i da će platiti 50 odsto jeftinije.

- Njihova kurirska služba je stigla istog dana i majci donela običnu kremu protiv reumatizma, naziva „Bioheat“. Naplatili su joj 3.290 dinara. Nije dobila nikakav račun, a ni govora, naravno, nije bilo o nekom receptu - kazala je naša sagovornica.

Ona je dodala da je u pitanju svesno smišljena prevara kako bi se penzioneri doveli u zabludu i papreno platili kremu, iako se slična može naći u apoteci za oko 400 dinara.

- Naziv firme koji se navodi na pošiljci je „BPO“, ali se na brojeve telefona te kompanije niko nije javljao. Pitanje je koliko je penzionera oštećeno jer su poverovali da razgovaraju sa zabrinutim lekarom i koliko je država izgubila zbog utaje poreza, jer posluju bez ikakvog računa - navela je Jovanovićeva.

MUP ispituje obmanu penzionera

I u Ministarstvu trgovine i u Ministarstvu zdravlja su potvrdili za Kurir da su već dobijali slične prijave i da su, u skladu s tim, pokrenuli postupak.

- Ministarstvo zdravlja najoštrije osuđuje bilo kakav pokušaj prevare, a naročito u vreme vanrednog stanja. Čim smo dobili prijavu, podatke smo prosledili Odeljenju za visokotehnološki kriminal MUP da utvrde sve okolnosti ovog slučaja - naveli su u Ministarstvu zdravlja.

Iz firme BPO negiraju

NISMO KRIVI AKO SU NAS POGREŠNO RAZUMELI

Iz firme BPO, koja se bavi telemarketingom i prodajom proizvoda brenda „Biologique Solutions“, koja je usred vanrednog stanja pozivala penzionere i prodavala im te preparate, demantuju sve navode potrošača i kažu da nisu oni krivi ako ih je neko pogrešno razumeo.

- Proizvodi koje zastupa BPO d.o.o., ogranak „Centar za zdravlje“, klasifikovani su kao predmet opšte upotrebe i dodaci ishrani, to jest dijetetski suplementi. Svaki korisnik u telefonskom razgovoru dobija nedvosmislene informacije o tome ko smo, koji proizvod prodajemo, o ceni, nameni, načinu isporuke i roku u kom može da se javi u vezi sa eventualnom reklamacijom. Ne prodajemo lekove i nipošto se ne predstavljamo kao državna ili privatna zdravstvena ustanova - naveli su za Kurir iz te firme, dodali da „ne mogu uticati na koji način je korisnik razumeo ili želeo da razume date informacije“, i dodali da potrošače nalaze preko „belih strana“ kao i da nije istina da ne izdaju račune.

Kurir.rs/Ružica Kantar/Foto: Privatna Arhiva, Printscreen