Svetska kriza kojom je planeta pogođena nazvana je baš kao uzrok koji je do nje doveo, korona kriza. Usled nje, brojne svetske kompanije su objavile sa kakvim gubicima se susreću, pa čak i sa onima koje ne mogu povratiti ni za više godina rada.

Tek posmatrajući njih uvidelo se koliko su mala preduzeća, manji biznisi oštećeni i onemogućeni u svom poslovanju, pa čak i pored brojnih paketa pomoći, poslovanje ide otežano. Spas koji se u svemu vidi, bar kada je nuđene određenih proizvoda i usluga, jeste i ponuda putem onlajn prodaje. Iako se danas online prodavnica može jednostavno uspostaviti putem društvenih mreža, ova opcija trebalo bi da se koristi samo kao dodatni način za unapređenje poslovanja i same zarade, ali, jedan ozbiljan biznis mora da poseduje i kvalitetnu internet prodavnicu putem koje će svaki kupac/klijent moći sasvim samostalno da obavi potrebnu kupovinu.

Kako funkcioniše izrada internet prodavnice?

Gotovo da ne postoji faza izrade internet prodavnice koja se može smatrati manje ili više bitnom, potrebno je zakupiti domen i hosting, a zatim se planira izgled samog sajta, njegov raspored stranica, kategorija i podkategorija gde se smeštaju proizvodi po nekom logičnom i potrebnom sledu, te kada se sve objedini, sajt može da se podigne i pusti u promet.

Jedna od najvažnijih stavki, pored sajta koji je pregledan, na kojem je sve logično raspoređeno, koji je napravljen da bude lak za upotrebu, jeste da bude mobile friendly.

Šta to znači? Danas se najveći deo pretraživanja i online kupovine obavlja preko mobilnog telefona, zatim putem tableta, pa tek onda desktop i lap top računara. Zato je važno da sajt bude sasvim responsive, tj. prijemčiv za upotrebu kada se otvori preko telefona. Nakon svega ovoga, na red dolazi konstantan rad.

Samo postavljanje proizvoda, njihovih opisa i fotografija, nije urađen ceo posao, jer sajt zahteva rad na njemu koji će ga dovesti do takvog stadijuma da kada neko ukuca određeni pojam koji se vezuje za vaše poslovanje, onda pretraživač ponudi među prvima upravo vaš sajt/internet prodavnicu.

Optimizacija - pozicioniranje sajta za relevantne upite

Kako bi se ova opisana situacija postigla, bitno je da se radi na optimizaciji sajta. Bitno je da svi meta tagovi, ključne reči, fotografije, linkovi, tekstovi, brzina otvaranja sajta, njegova kompletna urednost, budu u službi optimizacije sajta. Sve ono šta radite bitno je da bude u vezi sa vašim poslovanjem, proizvodima i uslugama koje nudite, te će tako da utiče na činjenicu da se sajt prirodno penje prema prvom mestu internet pretraživača, a to je u najvećoj meri Google.

Istražite svoju konkurenciju tako što ćete ukucati ključne pojmove koji se tiču vašeg i njihovog poslovanja. Prva tri rezultata će vam pokazati koji su to sajtovi iz vaše branše najbolje optimizovani, pa njihovom analizom, pažljivim posmatranjem, uvidećete šta je to što je potrebno da radite, da li da koristite određene ključne reči, da li da kreirate određeni sadržaj, u kojoj meri da ga objavljujete i slično.

Ako i pored svega ovoga ipak vidite da i pored sveg truda ne dobijate rezultate koje želite ili koji bi mogli da budu realni, slobodno zatražite pomoć od digitalne marketing agencije kojoj je SEO glavna ili jedna od glavnih sfera poslovanja.

Digitalne agencije danas postoje upravo zbog nastupa na internetu i u digitalnom svetu, te će one biti te koje će vam dati potrebne odgovore, potporu i samu pomoć u radu. Najvažnije je samo jedno, a to je da ne odustajete jer ulaganjem u digitalnu strategiju uspeh ne može da izostane.