Prve ideje o obilaznici oko Beograda rodile su se pre pola veka, sedamdesetih godina za vreme Josipa Broza Tita, a 1991. tačno pre 32 godine, otpočela je gradnja dok je na vlasti bio Slobodan Milošević. Obećavao je tada da će biti završena za pet godina. Vlast DOS-a je takođe sanjala snove o obilaznici, ali su je gradili u sporom ritmu -kilometar godišnje. Radovi su postali brzi i efikasni tek 2018. i od tada do danas je urađena duža trasa nego za prethodnih 27 godina.

Juče je sektor B obilaznice svečano otvoren, a jutros u devet zvanično je pušten saobraćaj. Čak 20.000 vozila dnevno će prolaziti obilaznicom, a najvažnije je što će teretnjaci kamioni da se izmeste iz centra Beograda. Već za koji dan očekuje se smanjenje gužvi u centru grada, a zahvaljujući novoj trasi od Batajnice do Bubanj potoka stizaće se za 23 minuta.

Više o značaju novog puta i o budućima planovima čućemo od ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića.

Urednica i voditeljka Silvija Slamnig