Nova Beogradska autobuska stanica u Bloku 42 doneće značajna unapređenja u funkcionisanju međugradskog, međunarodnodnog i turističkog autobuskog saobraćaja, a posebne koristi od nove lokacije i unapređene infrastrukture imaće i oni koji svakodnevno putuju iz prigradskih naselja i okolnih mesta u Beograd.


Od 65 perona koliko ima nova stanica čak 8 je namenjeno prigradskim autobusima a, kako saznajemo, oni će biti obeleženi brojevima od 13 do 20. Ovakva organizacija umnogome će olakšati život svima koji iz Obrenovca, Lazarevca, Mladenovca, Grocke, Barajeva, Sopota i mnogih drugih okolnih mesta svakodnevno putuju kako bi stigli na radno mesto, u školu ili obavili važne poslove u gradu.


Imaće direktniji i brži pristup prestonici budući da više neće morati da prolaze kroz najprometnije delove Beograda, čime će se rešiti čekanje u saobraćajnim čepovima koje je ranije bilo neizbežno.
Neće više morati da brinu ni o gužvama na samoj stanici. Veći broj perona, jasno označenih i organizovanih po vrstama prevoza doprineće bržem protoku vozila, a samim tim i lakšoj organizaciji putovanja.

s.jpg
Beograd.rs 

Unapređena organizacija


U Bloku 42 trenutno se nalazi stanični plato sa peronima i pripremnim parkingom za autobuse, veliki parking sa 186 mesta namenjenih putnicima, taksi stanica sa prostorom za 25 vozila kao i potpuno osposobljen aneks od 1.200 kvadrata koji će u narednom periodu vršiti funkciju stanične zgrade.


Ukupan broj perona je 65, od toga 12 dolaznih i 53 odlazna. Odlazni peroni su organizovani tako da je 8 rezervisano za prigradske autobuse, 22 za međugradske, 14 za međunarodne i 9 za vanlinijske, odnosno turističke autobuse.

Jedna od velikih prednosti nove stanice je to što omogućava jednostavan prelazak na druge vidove prevoza, poput tramvaja ili BG voza koji je direktno povezuju sa različitim delovima Beograda. Ovo je posebno korisno onima koji žele da stignu do udaljenijih krajeva grada - umesto da putuju do centra, pa odatle koriste gradski prevoz, sada će moći direktno da kombinuju prigradski autobus sa gradskim autobusima, vozovima i tramvajima, uz značajne uštede vremena.

Tramvajske linije do nove autobuske stanice

7 - Ustanička-Blok 45

9 - Banjica-Blok 45
11 - Kalemegdan-Blok 45
13 - Banovo brdo-Blok 45

Ovi autobusi saobraćaju do nove autobuske stanice

60 i 60L - Zeleni venac-Novi Beograd, Toplana
67 - Zeleni venac-Novi Beograd, Blok 72
85 - Banovo brdo-Borča 3
89 - Vidikovac-Novi Beograd, Blok 72
93 - Novo Bežanijsko groblje-Miljakovac
94 - Novi Beograd, Blok 45-Resnik, Edvarda Griga
95 - Novi Beograd, Blok 45 -Borča 3
600 - Železnička stanica Beograd, centar-Aerodrom "Nikola Tesla"

Stanica će značajno unaprediti i način na koji se Beograd i njegova okolina povezuju sa ostatkom zemlje i regionom. Zahvaljujući modernoj infrastrukturi i većem kapacitetu putnici koji dolaze iz okolne glavnog grada moći će jednostavno da presednu na autobuse koji idu ka drugim gradovima u Srbiji ili prema međunarodnim destinacijama.



Smanjenje saobraćajnih gužvi


Jedna od najvećih prednosti nove stanice je smanjenje saobraćajnih gužvi u centru grada. Stara stanica bila je jedan od glavnih uzroka formiranja saobraćajnih čepova u tom delu grada. Stvarale su se gužve koje su se potom "prelivale" i na okolne ulice. Autobusi koji su ulazili i izlazili iz stanice pravili su zastoje i dodatno opterećivali već preopterećene saobraćajnice.
Premeštanjem na Novi Beograd ovaj problem je rešen. Ogroman broj autobusa "izvučen" je iz centra grada, a to znači manje vozila na ulicama, manje zagađenja, manje buke i prijatnije okruženje.
Nova autobuska stanica u Bloku 42 donosi niz benefita onima koji svakodnevno koriste prigradske autobuse. Posebni peroni, bolja povezanost sa gradom, smanjenje saobraćajnih gužvi i blizina BG voza su stvari koje će značajno olakšati njihovu svakodnevnicu.

 Bonus video: 

Kurir TV JOŠ DVA KOLOSEKA NIČU NA ŽELEZNIČKOJ STANICI PROKOP! Ići će ka Batajnici i Zemun Polju, ovo je planirani termin ZAVRŠETKA RADOVA