U ovoj godini do sada 40 kontrolora završilo je u Hitnoj pomoći.Na jednog od njih je više puta fizički nasrtano, ali on tvrdi da je za to u najvećem broju slučajeva kriva čista bahatost, a ne nemaština

BEOGRAD - Od početka 2013. godine u fizičkim napadima lakše ili teže povređeno je 40 kontrolora javnog prevoza od kojih su osamnaest žene. Neki od kontrolora upozoravaju da su u pitanju bahati pojednci koji bi mogli da izazovu epidemiju mržnje i nasilja u javnom prevozu.

Loš životni standard i upropašćen sistem vrednosti doveli su poštene ljude na ivicu nerava, ali ništa ne može opravdati one druge zbog kojih je u ovoj godini do sada 40 kontrolora završilo je u Hitnoj pomoći.Na jednog od njih je više puta fizički nasrtano, ali on tvrdi da je za to u najvećem broju slučajeva kriva čista bahatost, a ne nemaština.

"Gledam gospodina, čovek koji živi od skupljanja konzervi, ulazi u bus, vadi kartu i kuca 72 dinara, dva tri koraka dalje gospodin u firmiranoj garderobi sa skupim telefonom kaže "nemam para, neću da plaćam". Sve više ljudi koji imaju mogućnost se bahanališu u prevozu, jednostavno neće", kaže jeda od kontolora koji je pretučen.

On dodaje da učestalost napada umnogome zavisi od trasa prevoza, te da je za njega i njegove kolege periferija grada, kako kaže, prava lavlja jazbina.

Suvlasnik kompanije Apex koja zapošljava kontrolore, Sava Terzić, kaže da oni nemaju načina da zaštite zaposlene od ljudi koji su ubeđeni da pare za kartu odlaze u džepove privatnika.

"Njihov posao je da kontrolišu karte jer prihodi od prodaje 100 odsto prihoda ide u budžet grada Beograda. To napominjem zato što je bilo dosta interpretacija za koga rade, gde rade. Nebitno da li u Apex-u, GSP-u ili bilo kom drugom preduzeću, on je kontrolor Grada Beograda koji kontroliše građane Beograda", kaže Terzić.

Građani Beograda imaju različita iskustva, a oni koji su hteli da ih podele uglavnom smatraju da kontrolori profesionalno rade svoj posao.

"Vidim da su fini, da su ih lepo naučili, da su kontrolisani, ljubazni tako da nisam nailazila na neprijatne situacije, korektni su."

"Jednom su čak zaustavili autobus kod Ušća, vozač nije hteo da vozi dok ovaj što nema kartu ne napusti vozilo."

Kontrolori se trude da izađu putnicima u susret kada je to moguće, kao što se putnici trude da poštuju obavezu plaćanja karte.

Naravno, na obe strane postoje izuzeci koji kvare sliku jedne moderne prestonice, i dok država ne bude efikasno zaštitila sve učesnike u javnom prevozu, ovakvi sukobi za koje se u nekim zemljama ide do 5 godina u zatvor, će i dalje biti u prvom planu, ako ne i brojniji.