Mali: Grad kreće sa rešavanjem problema taksista
BEOGRAD - Predsednik privremenog organa Siniša Mali izjavio je danas da su problemi sa kojima se suočavaju taksi udruženja nagomilavani godinama i da je grad Beograd rešen da krene sa njihovim rešavanjem.
"Problemi su nagomilavani 20 ili 30 godina i nisu rešavani na vreme. Naš stav je da počnemo da rešavamo jedan po jedan", rekao je Mali na konferenciji za novinare u Skupštini grada, posle sastanka sa predstavnicima taksi udruženja koji su ranije danas protestovali u centralnim ulicama. Kako je naveo, u vrlo kratkom vremenskom periodu biće vidljivi "konkretni rezultati".
Mali je naveo da je reč, pre svega, o tri problema koja se tiču funkcionisanja taksi udruženja koji broje oko 7.000 članova. Na prvom mestu, tu je pitanje takozvanih divljih taksista, a zatim nemogućnost da taksisti izmire svoje poreske obaveze.
"U vezi sa njihovim poreskim obavezama, predstavnicima taksi udruženja za danas je organizovan sastanak sa ministrom finansija", preneo je Mali.
Treći problem tiče se pravilnika o taksi saobraćaju i njegovim izmenama kako bi se izašlo u susret zahtevima taksi udruženja. Mali je objasnio da se to odnosi na pitanje da li taksisti, po zakonu, imaju pravo da daju popuste na vožnju.
"Očigledno nemaju. Neki taksisti daju popuste, to pitanje je više za inspekciju i gledaćemo da u narednom periodu poštrimo rad inspekcijskih službi kako bi se takve stvari izbegle", naveo je on.Vezano za problem "divljih" takista na aerodromu "Nikola Tesla", Mali je rekao da su već vidljivi rezultati nedavno formiranog akcionog tima za taj problem, a ogleda se u smanjenju njihovog broja.
"Nadam se da ćemo kroz promenu Pravilnika (o regulisanju taksi prevoza na aerodromu) u potpunosti onemogućiti njihov rad na aerodromu", rekao je Mali.Direktor Direkcije za javni prevoz Uglješa Mitrović, koji je i član tog tima, nadovezao se da je Pravilnik već pripremljen, a da bi sledeće sedmice trebalo da ga usvoji Privremeno veće nakon čega kreće njegova primena.
"Problem ne može da se reši preko noći, ali učinićemo sve da, kroz sistemska rešenja i mere na terenu, inspekcija i komunalna policija preuzmu najveću ulogu", rekao je Mitrović i dodao je problem taksi prevoza u gradu "klasičan primer da niko pre toga nije hteo ništa da radi".
Kako je istakao, "problem aerodroma još nije gotov, ali posle usvajanja Pravilnika videće se rezultati"."Ideja je da se definiše teritorija aerodroma na kojoj važe ista pravila, a oni koji hoće da poštuju sistem, moraće da ga poštuju do kraja. Ne može više neko da uzme vožnju mimo taksi stajališta... Ko krene da uzima sa strane vožnju biće sankcionisan", kaže Mitrović.
On je najavio i izmene cene vožnje sa aerodroma jer, kako kaže, nije dobro rešenje da cena od 1.800 dinara bude ista za sve delove grada, i da će se zato primenjivati tarifiranje po zonama.Na primedbu novinara da komunalni policajci koji su zaduženi za aerodrom ne preduzimaju ništa protiv divljih taksista, Mitrović je rekao da je jedan od predloga da se oni rotiraju češće kako "ne bi jedni isti ljudi bili tamo".
On je naveo da je komunalna policija juče napisala 12 prijava tokom provere rada taksi udruženja.Novi sastanak predstavnika grada sa predstavnicima taksi udruženja zakazan je za 24. februar.
"VELIKA JE ČAST I ODGOVORNOST ŠTO SAM DANAS OVDE" Vučić u Azerbejdžanu: Pozivam sve velike sile da reše probleme u Ukrajini, na Bliskom istoku i svuda u svetu